woensdag 1 januari 2014

start rondkomen van 7 euro per dag.

Zoals eerder vermeld wil ik proberen om in elk geval de maand januari rond te komen van 3.50 per persoon per dag. Aangezien we met zn tweeën zijn komt dat op een bedrag van 7 euro per dag. Van dit budget moeten ook de kosten voor voer van de kippen, konijnen en katten betaald worden alsmede zaken als wc papier, wasmiddel, schoonmaakartikelen en cosmetica voor zover we dat laatste gebruiken. Wasmiddel maak ik zelf, voor een paar duppies heb je al een litertje of 3. Schoonmaakazijn, soda en groene zeep zijn de meest gangbare schoonmaakartikelen hier in huis en als shampoo gebruik ik baking soda (shampoo is voor grandpa en visite).
Benzine voor de auto komt uit een ander potje ( lees van grandpa's rekening hihi ) wel wil ik proberen zoveel mogelijk op de fiets te gaan.
In de kelder staan mijn potjes voorraad voorzien van prijzen, mocht ik daar iets van gebruiken dan reken ik daar die prijs voor. Wat ik in deze weken aanschaf wordt naast de prijs ook voorzien van de vermelding al betaald in week....
Oudste zoon heeft een zeer oud huis gekocht waar vooral grandpa op het moment druk mee is.. er moet veel geklust worden, als betaling heb ik koffie gevraagd. Volgens zoon is dat valsspelen maar ik vind het een mogelijkheid. Als je geen geld hebt kun je goederen voor diensten vragen. Scheelt weer in de wekelijkse kosten.

Elke vrijdag ga ik 50 euro pinnen, de ene euro die dan " teveel " is doe ik in een pot voor onvoorziene uitgaves.

Ik ben bang dat ik met een weekmenu zal moeten werken en hoewel ik het erg leuk vind om zoiets bij anderen te lezen heb ik er zelf een beetje een hekel aan, het beperkt me in mijn keuzes en dus in mijn vrijheid. Afijn we zullen zien hoe het bevalt en of het allemaal haalbaar is.

uitgave van vandaag 1 januari ( moet nog even een mooi verwerkings tabelletje maken )

griekse yoghurt   1 kilo 1.59
banaan               1 kilo    0,99
kokosmelk         gratis, restje van toetje die dochter had gemaakt
kiwi  10 stuks     2.00
oliebollen            gratis, over van oud en nieuw bij kinderen
vanavond op nieuwjaarsbezoek bij schoonouders dus geen warme maaltijd hier.

totaal 01-01-2014    4.58 euro

over                         2.42 euro

Verder ga we deze dagen ons verdiepen in het bestellen van de groente zaden. Eerst nakijken welke zaden we nog over hebben van vorig jaar. In de kelder staan onze eigenste pootaardappelen en ook een klein zakje met zelf gedroogde pootboontjes, zo leuk allemaal.

Geniet van jullie dag, liefs grandma





6 opmerkingen:

  1. Ik vind het knap, ik wil ook weer wat beter gaan opletten, dat zijn leuke uitdagingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. You go girl!
    Dit gaat je vast lukken. Ik ben erg benieuwd waar je tegenaan loopt en om extra creativiteit vraagt.
    Ik ben erg benieuwd naar wat je allemaal op tafel weet te toveren.
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. fratis koffie en thee ook bij Ah ,Jumbo en Plus;)

    BeantwoordenVerwijderen