zaterdag 15 februari 2014

ik bid niet veur brune boon'n

Gisteravond aten we chili con carne, lekker. Grandpa en ik hadden het er over dat je elke dag van de week wel bruine bonen kunt eten. Elke keer een ander gerecht, bruine bonen zijn zo veelzijdig he. Het weekmenu zou er zo uit kunnen zien

dag 1 chilli con carne
dag 2 bruine bonensoep
dag 3 taco met pittige bonen
dag 4 stopverf ( dat recept deel ik nog weleens)
dag 5 bruine bonen salade
dag 6 bruine bonen met uitgebakken spek en uien
dag 7 baked beans ( eigenlijk met witte bonen maar ook erg fijn met bruine bonen)

De vraag is natuurlijk wel of je echt 7 dagen lang bruine bonen zou willen eten. Bruine bonen hebben nogal invloed op de spijsvertering om het zo maar eens te zeggen.

Bartje's uitspraak " ik bid nie veur brune boon'n " is beroemd.


Nou ik bid dr wel veur, dat ze maar gezegend zullen zijn en lekker mogen groeien in de moestuin :)
Nog een ventje dat met bruine bonen te maken heeft..

                                                                                           wwwplaatje

 Jawel, Bruin Boon uit de boeken van Dik Trom                        

Mocht je nog meer willen weten over brune bonen, hoe kostelijk lekker, veelzijdig en gezond ze zijn, kijk dan eens op www.bruinebonenbende.nl.


Liefs grandma










10 opmerkingen:

  1. Ooh, ik ben ook verzot op bruine bonen.
    De meeste andere peulvruchten trouwens ook, kapucijners bijvoorbeeld!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja die vind ik ook zalig! En rode bonen, sperziebonen, peulen, enz grote heerlijkheid

      Verwijderen
  2. ik ben dol op "stopverf", en 1 kleinzoon met mij. de rest noemt het kots van de hond :) gezina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lekker he, we aten het vroeger thuis ook al. Stoere kleinzoon heb je , stopverf heeft een inderdaad een vreemd kleurtje hihi

      liefs

      Verwijderen
  3. Bruine bonen zijn heerlijk en je kunt er net zo gemakkelijk een eenpansmaaltijd mee maken als met pasta en rijst.
    Grappig, dat plaatje van Bartje. Die serie heb ik nog niet zo lang geleden gezien op dvd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Grappig experiment, elke dag bonen eten.Op Cuba heb ik elke dag bonen met rijst gegeten. Ik ben nog gek op bonen. Ik koop alleen nooit bruine bonen in blik, ik heb gedroogde bonen, en meerdere soorten.

    Groet,Greet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Greet, we hebben hier ook gedroogde bruine bonen en bruine bonen in blik voor als we snel iets moeten bereiden , voor t gemak he.

      Verwijderen
  5. Hier staan deze week zwarte bonen op het programma, dan te bedenken dat ik vroeger echt niks van bonen moest hebben :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo veranderd smaak, he. Ik lustte vroeger geen spruitjes en champignons , van die ingrediƫnten zou ik ik nu ook een zalig weekmenu in elkaar kunnen flansen, heerlijk.

      Verwijderen