woensdag 12 februari 2014

low budget op het werk

Sinds januari krijgen we op het werk een lunch budget. Voorheen zat dit budget verwerkt in een algemene kas. Het lunchgeld (ook de koffie, thee en koekje),  per cliĆ«nt, per dag bedraagt 1.00 euro. Totaal 50.00 euro per week. Ik had het gevoel dat ik thuis en op het werk met een projectje bezig was :)

De eerste week hebben we flink wat uitgegeven om een voorraad op te bouwen. De weken daarna gekeken wat er per week doorheen ging. Dat was nogal wat, vooral fruit , koffie en kaas sloegen een gat in het budget. We bestelden online bij een supermarkt  en dat werd uiteraard  keurig bezorgt. Helaas kwamen we niet helemaal uit de centerij. Vorige week ben ik voor het eerst naar de plaatselijke L.idl gegaan en dit was aanmerkelijk goedkoper. Ook deze week  had een collegaatje een flinke hoeveelheid boodschappen voor 45 euro. We hebben min of meer besloten om van het boodschappen halen een activiteit te maken, gezellig en goedkoper.Mocht het nu eens niet lukken ( onze oudjes zijn toch behoorlijk kwetsbaar) dan kunnen we online de meest noodzakelijke spullen bestellen bij eerst genoemde supermarkt :) Jammer dat L.idl geen bezorgservice heeft.



7 opmerkingen:

  1. Het is niet leuk dat je zo moet passen en meten, dat kan ik me heel goed voorstellen.
    Maar, al doende leer je en ik weet zeker dat jij en je collega's dit onder controle zullen krijgen. Misschien kun je een soort 'stijdkas' aanleggen door een paar euro per week opzij te leggen: dan kun je als er echt goede aanbiedingen zijn goed inslaan en zo weer besparen. Ik doe dat bijvoorbeeld vaak bij koffie: wij betalen nooit de volle prijs voor een bakkie.
    Heel veel succes!
    Liefs Mommy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    2. Ja hihi hier thuis hebben we ook zo'n potje, handig. Op het werk hebben we nu een potje aangeschaft, personeel dat mee-eet moet daar een euro in doen. Op die manier hebben we een extraatje voor bijvoorbeeld een snackdag.

      Verwijderen
  2. wat een gezellig weblog heb je elke dag kom ik even kijken en van je tips en recepten maak ik dankbaar gebruik
    bedank keja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Op het werk ook nog eens bezuinigen, soms word je er gek van. Bij ons willen ze ook veel korten op de kosten, dus dat word wel lastig...

    BeantwoordenVerwijderen