zaterdag 6 september 2014

koken met...

Een tijdje geleden schreef ik dat ik het boek van Jamie, koken in 15 minuten had gekocht. Het was de bedoeling dat ik elke week een recept zou uitproberen en plaatsen of mijn blog. Zoals met zoveel plannen, bleef het bij plannetjes en zoete dromen. Nu zat er aan te denken dat het leuk is om af en toe een recept te plaatsen van mensen die ik ken, afgewisseld met recepten van onze Jamie. Direct aan de slag met dit nieuwe topic.

Dit is het eerste recept dat valt onder het label : koken met..

Koken met.... Trijntje.

pompoencake ( lekker van t seizoen )

250 gram pompoen ( groene pompoen met oranje vruchtvlees is het lekkerst )
150 gram suiker
50 gram honing
150  gram bloem
100 gram gehakte noten
4 eieren
1 theelepel bakpoeder ( ik gebruik altijd baking soda en wat citroen of sinaasappelsap )
snufje zout

Pompoen schillen en raspen. Suiker en eieren romig kloppen. Voeg de rest van de ingrediënten en natuurlijk de geraspte pompoen toe. Goed roeren /mixen tot het een  mooi geheel is. Doe het mengsel in een ingevette vorm en bak de cake 60 min op 180 graden.

lekker!

liefs grandma


5 opmerkingen:

  1. Lekker, en zo krijg je ook nog wat groenten binnen, handig voor kinderen die zeggen niks te lusten.

    Groet,Greet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hihi, vind ik ook altijd van pastasaus, alle groenten die kunt vinden erdoor, staafmixer erop en voila "gewoon tomatensaus lieverd, lekker opeten :) "

      Verwijderen
  2. Lijkt me een heerlijk recept.
    Maar wat kun je doen met de overgebleven pompoen?
    Kun je die invriezen of misschien zelfs wecken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nog meer cake bakken :)

      of de rest in stukjes snijden, koken en pureren en dan bv invriezen.
      of soep koken om op te eten of te wecken
      of een curry maken
      of op zoetzuur zetten
      ofzo :)

      Verwijderen
    2. Ik hoor het al: mogelijkheden te over :)
      Ik ga nog even loeren naar mogelijkheden om ze te wecken.
      (Onze diepvries is vol hahaha)

      Verwijderen