maandag 4 april 2016

wachten op baby-geluk en een aardpeer recept

Ik heb het veel te druk met genieten dus weinig blogjes van deze kant :)
Grandpa en ik zijn druk met snoeien, grasmaaien, voorzaaien ( in de vensterbank staan sla-planten en pasgezaaide broccoli) en zaaien en poten in de moestuin. Ik vond werkelijk een kluwen aardpeer. Vorig jaar pootte ik aardpeer giganticus, nou giganticus zijn ze en nog prima te eten. Ik maak regelmatig een aardpeerschotel maar voor de lunch maak ik er een soort rösti-gevalletjes van.

Neem wat aardperen, rasp deze deze fijn en meng er een of twee eitjes door. Peper en zout, een uitje, wat geraspte kaas, verse kruiden alles wat je voor handen hebt mik je erdoor ( nou ja niet alles natuurlijk gewoon wat je lekker lijkt) . Dan wat olie in de pan en vorm met een lepel kleine platte pannenkoekjes als de onderkant mooi bruin is draai je hem om en bak je de andere kant goudbruin. Je kan natuurlijk ook een grote pannenkoek maken, wat je wil. Lekker met uitgebakken ontbijtspek of een salade ofzo.

Verder wachten we vol ongeduld de geboorte van kleinkindje nummer 6 af. Afgelopen zaterdag was dochter uitgeteld , ja ook letterlijk want ze zijn de afgelopen week daar allemaal ziek geweest. Vrijdag reed ik nog even naar Ermelo om te helpen. Samen met kleindochter deed ik boodschappen, sopte de badkamer en dat soort karweitjes. 

ziek-pyjama-dag 

Deze week heb ik vakantie, zo kunnen we rustig afwachten zonder achtervang te regelen op het werk, relaxed. Zolang de baby nog lekker in zijn mams buik zit , doe ik hier tuinkarweitjes.

Morgen zal ik weer wat foto's maken van de tuin, tenzij dochter vannacht belt natuurlijk !

liefs grandma

1 opmerking: