maandag 20 juli 2020

pruimen, kruisbessen, blauwe bessen, honing en etentjes.

Joehoe !

Mensen lief, wat een drukte hier. We zitten midden in de oogst van zomerfruit. In een paar dagen tijd was alles rijp en moest dus verwerkt worden. We hadden echt veel pruimen in totaal wel 30 kilo ofzo. Ik maakte pruimenjam, pruimen taart en pruimenchutney, die laatste van pruimen die ik kreeg van een lief collegaatje die gisteren op bezoek kwam.
Naast de pruimen, zijn de blauwe bessen en de kruisbessen rijp. Jam, sapjes en sausje alles vindt zijn weg naar de kelder en de kraam.
Vorige week was het weer tijd om honing te slingeren, maar liefst 17 kilo, en dan staat er op één kast nog een volle honingkamer, die is volgende week aan de beurt.

Tot mijn grote vreugde hebben vriendin en ik in augustus drie kleine marktjes waar we mogen staan, dat vergt voorbereiding, daarover een andere keer meer, zo leuk zo leuk !

We hadden vorige week ook een aantal etentjes, met vriendinnen, met de buurtjes en een lunch met ons beiden. We gingen bij vrienden op bezoek, en grandpa had nog buiten de deur karweitjes, hatseflats genoeg te beleven :)

Morgen doen we de 1,50 euro dag, het is er vorige week niet meer van gekomen.

Morgenavond ga ik weer de nachtdienst in, maar liefst 5 nachten op een rij, daarna hoef ik pas 8 augustus weer, wat een heerlijk hé.

Tot morgen.

liefs grandma.


2 opmerkingen: