donderdag 12 april 2018

De lappenmand.

Mijn moeder had een lappenmand, mijn zus heeft een lappenmand en ik heb een lappenmand. Een mand vol in stukken geknipte oude t-shirts , doorgesleten stukken bedlakens, zeer smoelige doekjes die zelfs op de kookwas niet meer schoon worden, van die sneue doekjes zeg maar. De lappenmand werd vroeger ook gebruikt om kledingstukken in te doen die gemaakt oftewel hersteld moesten worden. Nou lieve mensen tussen die lappen lig ik! Elke keer dat ik denk, he ik ben erweer...bam weer koorts, keelpijn , hoesten t houd gewoon niet op. Afgelopen weekend vierden we de verjaardag van kleinzoon Basje , heel gezellig in de tuin in t zonnetje. Wat een feest. Het ventje had een geweldige dag. 
Ik had al paracetamol ingenomen want ik voelde de koorts in de ochtend alweer opkomen. Op de terugreis was k zo beroerd en 's avond ging het van 0 tot 100. Mijn keel zwol op, mn hals werd dik, oorpijn en ik kreeg mijn mond nauwelijks meer open. Op zondag gingen we naar de huisartsenpost. De huisarts vond een abces in mijn keel. Met een kuur en pijnstillers gingen we weer naar huis. Sinds gisteren gaat het beter, de pijn is weg, dat scheelt zoveel en de zwelling is afgenomen pffff nu eerst maar es helemaal herstellen en kalm aan doen.

Vandaag staat het zaaien van de bladgewassen op t programma, zaaien is een kalm en rustig karweitje en zo gebeurd. De bedden waren al klaar om ingezaaid te worden. De radijsjes zijn al opgekomen en ik zag dat de peulen en kapucijners ook al boven de grond staan. 

Tien dagen geleden zaagde grandpa vijf coniferen en een grote loofboom om. Kaalslag in de tuin 😐. De coniferen waren heel hoog , bruin en kaal aan de onderkant, de grote boom had een ziekte, elk jaar kwamen er minder blaadjes en liet hij meer en meer takken vallen. Zaterdag maken we de boel netjes, misschien wat fruitbomen planten...
Zoon van t dorp, vindt een kaal stuk in de tuin helemaaal niet erg " het is schoon , licht en vol belofte van dingen die gaan komen " aldus onze lieverd.

Ik maak nog een kopje koffie, tot snel.

Liefs grandma.


5 opmerkingen:

  1. Beterschap, zoiets kan een lange nasleep hebben

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vervelend zeg, beterschap en hopelijk gaat het nu over.

    Fruitbomen zijn leuk, heb net gisteren 3 fruit bomen gekocht voor in de tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkig dat het al wat beter gaat. Rustig aan hoor, lekker met die koffie de tuin in en kijken hoe de erwten groeien! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Joh, je zit behoorlijk in die lappenmand! Hopelijk gaat t inmiddels vooruit! Sterkte en beterschap!
    Ik geniet elke keer van je blogjes - je hebt een leuke schrijfstijl en leuke onderwerpen! Tot gauw hoop ik!

    BeantwoordenVerwijderen