zaterdag 20 oktober 2018

Appels, peren en aardbeien.

We zitten nog steeds midden in de appeloogst, elke dag zoek ik naar val-appels en kijk ik welke appels rijp genoeg zijn om geplukt te worden. Mijn mandje is zo vol. Heerlijk!


Soms krijg ik hulp 🤗


Lekker appeltjes schillen in de zon.


Dit ruikt zo lekker.

Van een vriendin kreeg ik een grote mand vol stoofperen, mooie grote. Ik weckte in totaal 9 potten stoofperen, grote heerlijkheid.


Gaaf he.

Gisterochtend liepen grandpa en ik over de markt. Bij één kraam verkochten ze ... let op ...2 stronken broccoli , een bloemkool, een spitskool én een rode kool voor maar 5 euro ! Bij diezelfde kraam verkochten ze ook 4 kilo aardbeien voor een tientje , kijk daar word ik blij van hé 😊.

Vandaag maakte ik een grote pan aardbei/appeljam , ik had 7 potten en nog een schaaltje vol lekkere jam. Eén bakje aardbeien gaf ik weg en 2 bakjes staan nog op het aanrecht.

Klein geluk op een zaterdagmiddag.



Liefs grandma










4 opmerkingen:

  1. Heerlijk hoor al die herftgerechten, ik hou ervan. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah, stoofperen! Ik krijg er spontaan trek in!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk veel voorraad weer, voor weinig geld, dat is fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijke lekkernijen! Ik heb 1 appelboom in de voortuin, maar die heeft in het vroege voorjaar heel veel kleine appeltjes laten vallen. Mijn oogst was dit jaar veel minder dan andere jaren. Maar evengoed ben ik er erg blij mee. Je aardbei-appeljam klinkt heerlijk en zulke hulpjes wil iedereen wel :-)

    BeantwoordenVerwijderen