maandag 11 mei 2015

wollig groen en blij-gras :)




Wat een explosie van groen in de natuur, planten en bomen krijgen een ware groeistuip. Alles groeit en bloeit of staat op springen.
We hebben ook zoveel vogels in de tuin het is geweldig. andere jaren maakte ik me wel eens zorgen zo stil...maar nu ....om half vijf beginnen de eersten en het gaat de hele dag door :)

Voor moederdag kreeg ik een mooi schilderij van kleinzoon, chocola, een mandje vol lekkers, een flow-leesblad, een mooi boeket fluitekruit/koolzaad, en een fijn kado van grandpa, een gas-onkruid-brander ! Ik ben er zo blij mee. Elk jaar is het onkruid tussen de stenen , lees waaltjes , een groot probleem. Ik wil geen chemische rommel spuiten dus ging ik in de weer met schoonmaak azijn, zout enz. Ik kreeg vorig jaar een gouden tip via deze blog, gewoon kokend water erop. Inderdaad werkte dat goed, alleen hebben we hier erg veel bestrating, ik blééf aan het water koken. De onkruidbrander werkt als een tierelier, geen gif , misschien wat rest verbrandingsstoffen maar niet schadelijk voor milieu. Bovendien zei grandpa dat het erg naar "blij-gras " rook hahahaha ik heb dan ook  met plezier tot laat in de avond onkruid weggebrand.

liefs grandma
 
blij gras :)


2 opmerkingen:

  1. Echt een ideaal apparaat een onkruidbrander en het scheelt veel buk werk om alles tussen de steentjes weg te krabben .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik gebruik zout, maar een brander lijkt mij ook fijn

    BeantwoordenVerwijderen