vrijdag 12 mei 2017

broodrooster

Dit bericht gaat nergens anders over dan over broodroosters, gewoon.

Vanmorgen roosterde ik twee krentenbroodjes in onze broodrooster. De plakjes waren niet zo groot dus toen het liftje omhoog kwam moest ik ze er met een mes uitpeuteren. Wij hebben een onluxe oranje geval, ooit eens gekregen van uitzendbureau Start. Om de reclame compleet te maken , krijgt het geroosterde broodje hun bloemetjes embleem.

kijk deze :)

Je hebt natuurlijk onwijs veel soorten broodroosters. De meest gangbare is zoals die van ons maar je hebt ze ook met mandjes.

Afbeeldingsresultaat voor broodrooster


of in een ander vorm


Afbeeldingsresultaat voor broodrooster
of met mogelijkheden.

Afbeeldingsresultaat voor broodrooster
Ik vond ook het broodrooster die wij vroeger thuis hadden, ach nostalgie :)


Afbeeldingsresultaat voor broodrooster van vroeger
sweet memorie



Ik kan me nog herinneren dat we oud brood gingen toasten. Het rooster kwam op tafel en dan begon het wachten , er konden maar twee boterhammetjes in en die moesten handmatig worden gedraaid. Het snoer was de linke factor bij ons thuis, dat was n.l.een beetje beschadigd. Vader had er tape omheen gedaan (niet van dat benauwde gewoon niet aankomen), afijn zo ging dat dan. :)


liefs grandma.

5 opmerkingen:

  1. Het onderste broodrooster hebben man en ik ook nog gehad heel kort. het grappige is ons broodrooster uit Nl heeft een smallere bovenkant om brood in te doen dan de Roemeense broodroosters. Niet erg zou je denken , waren het niet dat het brood hier dikker wordt gesneden . Dus inmiddels een Roe broodrooster zodat we op die manier ''oud'' brood op kunnen maken .

    gr Henriett
    www.onsleveninroemenie.blogspot.ro

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh dat snoer, ik weet nog die van ons , die was zwart met wit . En ook daar was het katoen los en lag de draad los.
    Tot ik een enorme schok kreeg....Toen heeft mijn moeder hem weggegooid. Ik weet nog hoe het voelde, een enorme dreun door mijn arm heen tot mijn schouder.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik had die onderste ook, was van mijn oma geweest. Ik heb hem weg gedaan en heb er spijt van, leuk ding was het en deed goed zijn werk. Ik vind die van jou ook echt briljant, geinige kleur en ook nog met een logo op het brood, te leuk toch? Als je hem ooit wegdoet hou ik me aanbevolen. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn vader roosterde op winterse zondagavonden brood op de warme kachel. Een tractatie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als je met een mes erin moet peuteren om je brood eruit te krijgen, hoop ik wel dat je eerst de stekker uit het stopcontact haalt!

    BeantwoordenVerwijderen