maandag 29 mei 2017

Veranderingen

De laatste tijd veranderd er zoveel , ik kan het haast niet bijhouden. De burn-out klachten nemen gelukkig wat af, het wordt rustiger in mijn hoofd maar niet rustiger om me heen. Tot ons grote verdriet zijn dochter en schoonzoon uit elkaar ( de India-gangers ja) . De laatste weken woonde dochter wisselend bij haar vriendin en bij ons. Sinds vorige week vrijdag heeft ze weer een eigen huisje, een mooi klein studiootje net buiten het centrum van Groningen. We hopen dat beide jongelui weer gelukkig worden..
Er is iets aan de hand met de vrouwen in ons gezin, stuk voor stuk zijn we allemaal gek geworden :) ze willen allemaal meer ruimte en vrijheid zoiets.

En ja, ondanks het  feit dat de tuin, het vele wandelen en niet teveel verplichtingen me helpen de boel weer op een rijtje te krijgen, blijf ik de druk voelen "ik moet straks weer aan het werk" en dus heb ik mezelf een groots cadeau gegeven..EEN JAAR ONBETAALD VERLOF! Jawel! Het is wel een beetje spannend want bij grandpa op het werk loopt het niet zo super en de grootste klant van zijn bedrijf wil per 1 januari opzeggen. Het spannende zit hem niet in het feit dat het vrije jaar niet door zal gaan maar dat we dan heel zuinig moeten leven. Nou dat kunnen we wel he :)
Per 1 september zal het jaar ingaan. Voor die tijd moet ik wel werken want je kan niet vanuit de ziektewet een jaar vrijaf nemen. Ik moet nog 20 dagen werken , met een sabbatical in het vooruitzicht moet dat lukken.

Kunnen we dan aan de slag met het thema van dit bloggeval , zelfvoorziend en zuunig leven.

liefs grandma.




6 opmerkingen:

  1. Kan me helemaal voorstellen dat je uitkijkt naar je jaar verlof . En de 20 dagen werken die kan je van lieverlee aftellen. Sterkte met alle perikelen en zorgen .
    gr Henriette
    www.onsleveninroemenie.blogspot.ro

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig,dat je die stap durft te nemen. Ik hoop,dat je helemaal "oplaadt" Wie weet, welk moois dat jaar gaat brengen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldige keuze! Ik kan me voorstellen dat je er enorm naar uitziet!
    Heel veel sterkte... Burn-out is echt waardeloos, mijn man heeft er inmiddels al 3 gehad :(.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Das een stoere keuze! Met een heerlijke tijd in het vooruitzicht , fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geniet van het vooruitzicht. Waarschijnlijk een hele slimme keuze!

    BeantwoordenVerwijderen