woensdag 13 augustus 2014

wat een mens zoal doet..

Vakantie is heerlijk, maar bij mij begint het al snel te kriebelen dan wil ik iets DOEN ! Er is vast wel een naam voor deze afwijking :0

Maandag natuurlijk zalig uitgeslapen, ontbijtje, kopje koffie nog een kopje koffie en dan een beetje neuzelen in huis en bij de diertjes. s Middags naar de Ike.a, wijnglazen en stof gehaald. Bij jongste dochter en schoonzoon op bezoek ( als we toch in Groningen zijn is dat een mirakels leuke combi ) ik had wat groenten uit de tuin meegenomen. Schoonzoon was al voorbereidingen aan het treffen voor het avondeten. we aten pesto-pasta .  He, gezellig zo op bezoek.

Gisteren op bezoek bij oude vrienden, we pakken even onze sociale contacten op. Het is zo leuk om te merken dat de mensen die je leuk vind zich ook vaak met dezelfde dingen bezig houden als jij ! Groententuintje, eenvoudig leven, enz.

Vandaag was er een soort van bijeenkomst van de bio-tuin. De plannen voor volgend jaar werden ook aangekaart. Optimaliseren van de tuin, het plaatsen van een tunnelkas, mocht ik toch ontslagen worden dan is er genoeg leuks te doen :)

Bij de groenteboer waren de tomaten wel heel goedkoop. Komt vast van alle heerlijkheid die geweigerd wordt aan de grens van Rusland. Ik maak me wel zorgen om al die mensen die dit nu moeten missen. Aan de andere kant profiteer ik er wel van. Vanmiddag maakte ik een grote pan tomatensoep en weckte vier potten vol voor de voorraad.

Recept.

Een paar uien snijden en fruiten in wat boter
Veel in stukken gesneden tomaten toevoegen
wat tijm
laurierblaadjes
Flink koken, door de zeef.
Nog eens opkoken, bouillonblokjes oid erdoor, even proeven.
In gesteriliseerde potten gieten en wecken, 30 min op 90 graden.
Soms doe ik er een blikje tomatenpuree door. En smaakt de soep ietwat scherp , een schepje suiker doet wonderen.







Op het aanrecht staat nog een vergiet vol te wachten om verwerkt te worden.

en zo kabbelen de dagen voort, zoiets doet een mens zoal...

liefs grandma.

3 opmerkingen:

  1. Heerlijk recept! En heb een fijne vakantie nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het heet vakantie :) maar eigenlijk blijf je toch bezig. Heerlijk hé soep van verse tomaten , ik maak ook saus ervan om te wecken en dan later te gebruiken als basis voor pastasauzen of soep.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De woensdag zal hier ook in het teken staan van tomaten verwerken :) Heerlijk zelfgemaakte tomatensaus door het jaar heen! Wat wil een mens nog meer?

    BeantwoordenVerwijderen