zaterdag 29 augustus 2015

Het zit in de lucht en pijnlijke pech

Ik merkte het al aan mezelf, aan de kinderen, las het op diverse blogs...er hangt een verwachtingsvolle onrust in de lucht..iets van verandering...iets van wat wil ik graag of liever gezegd wat wil ik nóg graag want we zijn op-leeftijd hihi

Wat zeker een rol speelt is de grote reis van onze jongelui maar al veel langer speelt hier de wens om nog een keertje iets heel nieuws te gaan doen. Een reis te maken , verhuizen, geef het maar een naam. Het begon nog meer  te kriebelen na een linkje die ik kreeg over een lieflijk huisje in Zweden, ach zucht..

Een aantal jaren geleden 2012/2013 begonnen we ons flink te verdiepen in duurzaamheid en zelfvoorziening , we maakten een reis naar Grandpa's geboorteland Canada. We dachten dat daarmee al onze wensen  wel zo'n beetje uitgekomen waren. Maar dat is niet zo, er blijven dromen  en dat is ook goed. Afgelopen week bespraken dit grandpa en ik dit gevoel en besloten om onze oren en ogen open te  houden voor ideeën die over onze weg komen. Het is immers vaak zo, dat als er een gevoel of een idee in je hoofd en hart zit er iets over je weg komt waarmee je verder kunt. We wachten af en gaan flink sparen  voor '' het ", wat dat ook mag zijn.

 Ondertussen gaat alles gewoon door. Aan worteltkes wecken ben ik niet meer toegekomen deze week. Dat moet dit weekend nog gebeuren. Er zijn niet zoveel meer over want we hebben er lekker van gegeten deze zomer . Voor de wintervoorraad koop ik winterwortels bij de biokraam op de markt en die sla ik op  in de kelder. De bieten moeten ook echt verwerkt worden , bovendien staat er "jam "op het programma van vandaag.
Gistermiddag had ik nl een ongelukje. Ik had een grote pan vlier-bosbes-aardbeien-pruimenjam gemaakt. ooh het rook en smaakte heerlijk :) Alles stond klaar , een hele batterij potjes, de vultrechter , schoon doekje enz...toen ik de pan van het vuur wilde halen bleef de theedoek, die ik als pannenlap gebruik, haken en plensde, bijna alle hete zoet heerlijkheid over mijn hand op de vloer.Snel onder de kraan. Gelukkig kon geen blaren alleen een rode pols en duim hield ik er aan over én maar drie potjes jam :)

Dochter en schoonzoon zijn inmiddels weer  naar Groningen vertrokken, hun werk hier in de buurt zit erop. Nogal stilletjes  hier.

afijn ik ga aan de slag, geniet van t weekend , liefs grandma.


5 opmerkingen:

  1. In blogland gaat inderdaad iets rond. Het is stil, maar wat kondigt die stilte aan? Velen lijken op een springplank te staan naar iets nieuws. Is dat een logisch gevolg van consuminderen en eenvoudiger leven? Dat boeit me wel. Ik ben benieuwd waar jullie naartoe gaan springen. Ik lees het wel, vroeg of laat.

    Wat jammer van je jam, maar wat een geluk dat het niet erger is afgelopen met je hand. Dat verhaal zal vast nog wel een paar keer besproken worden, elke keer wanneer er een potje jam op tafel komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben benieuwd,wat er op jullie pad komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. in de vakantie hebben de mensen meer tijd voor elkaar en geven nieuwe ideen energie, geniet ervan liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik herken dat gevoel zeker ;-)
    Hoop dat je niet teveel last hebt van je hand. Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik herken dat gevoel zeker ;-)
    Hoop dat je niet teveel last hebt van je hand. Helena

    BeantwoordenVerwijderen