woensdag 17 augustus 2016

Hoe blij kan een moeder zijn :)

Maandagmiddag kwam jongste dochter met haar vriend weer terug uit het verre India. Ooh wat was ik blij om haar/hem weer te zien, vast te kunnen houden en te kunnen knuffelen. Het hele gezin , uitgezonderd zoon van t durrup, die een niet te ruilen late dienst had, stond ze op te wachten. De kleine Mart herkende ze niet , kleindochter uit Ermelo wist nog wel wie ze waren, en ach de baby's die geboren zijn in de tijd dat ze weg waren...die werden uitgebreid bekeken en gekust, wat een heerlijkheid daar op het vliegveld van Düsseldorf. We aten een hapje samen met de familie van schoonzoon en togen naar huis . Thuisgekomen snoven ze de lucht op, wat fris en koel, het ruikt naar aarde , een warme zomerdag op zijn eind , het ruikt naar Drenthe ! Verbazing over het ijskoude water uit de kraan en feit dat er zo weinig veranderd was :) . s Nachts sliepen ze in de pipowagen onder een dubbel donzen dekbed , met een dikke pyjama en sokken aan , onze zomerse temperaturen vinden ze maar frisjes hihi.
De volgende dag kwamen zoon en schoondochter met de kindjes koffie drinken, he wat fijn wat fijn !
s Middags gingen ze naar het ouderlijk huis van schoonzoon om hun opgeslagen spullen in de auto te laden, grandpa en ik kwamen wat later met grandpa's busje voor de rest en zo zitten ze alweer op hun plekje , in hun huisje in Groningen , hoe gek is dat !

Vandaag had ik een rustige dag, beetje wandelen met de hond, beetje wroeten in de tuin. Ik plukte boontjes, weckte zes potten bonen. De vlierbessen in tuin waren rijp dus daar moest nog een jammetje van worden gemaakt. En ik bedacht dat ik de paarse aardappelen ook wel es kon gaan rooien. Totaal overmoedig pakte ik de kruiwagen erbij , hahaha ik rekende op een fikse oogst ahum bij elkaar haalde ik iets van anderhalve kilo aardappelen uit de grond.. wat daar is misgegaan....?

afijn :)

liefs grandma.

2 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk dat het hele ''spul'' weer compleet is en jah de Nederlandse temperaturen zijn wel even anders.Hoe gaat het met de hond ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. de hond is een groot succes , voelt zich helemaal thuis :)

      Verwijderen