zondag 7 augustus 2016

Vakantie en innige omhelzingen

Eindelijk vakantie! Nou ja, soort van, ik heb vier vakantiedagen opgenomen zodat ik 18 dagen vrij heb, pompom heerlijk. Tijd voor familie, de tuin en voor bloggen :)
We gingen afgelopen week met een deel van de kinderen en kleinkinderen naar de Drentse Koe een heel leuke speelboerderij. Mocht je nog eens zo een dagje hebben van " wat zullen we eens doen" dan is dat een lollig idee. De kleintjes en ook de wat grotere kindjes hadden het prima naar hun zin.
Er waren al logeerpartijtjes voor mijn vakantie was begonnen ! Gezellig gezellig!

De eerste echte vrije dag bracht ik poetsend door. De bovenverdieping , de kamer, de kelder,  alles kreeg een grote schoonmaakbeurt. De diepvries werd ontdooid en gesopt want het oogstseizoen is begonnen. 
Er staat een flinke jam voorraad, de eerste boontjes en bietjes zijn geweckt en bij de turkse toko hadden ze tomaten in de aanbieding waar ik 5 potten pastasaus van maakte. De aardappelen staan in hun kistjes, de paarse aardappelen laat ik nog even in de grond die waren nog erg klein. Ach wat een feest bij kleinfarmhuus.

Gisteren was de tuin aan de beurt, hier en daar werd flink gesnoeid. Grandpa was druk in ons kleine bosje, de takken werden direct versnipperd. Ik snoeide de pompoen ook terug, die groeide onderhand over het hele pad en omhelsde alle planten op zijn pad. Over omhelzingen gesproken over 8 nachtjes komt jongste dochter weer terug :)  :)

 

Pompoen, knuffelend met alles op zijn pad.

 

Nog zo eentje, de verstikkende liefde van het pispotje.

 

Snijboontjes die zich vastklemmen aan een zonnebloem.

 

Innig vergroeid met de naburige klimboontjes 

 

Tuin overzicht.

 
Nog 8 nachtjes....

Liefs grandma.


2 opmerkingen: