woensdag 6 september 2017

Middeleeuwen ..

Afgelopen zondag gingen grandpa en ik naar de middeleeuwen 😊. Eens per jaar is er in Ter Apel een heus middeleeuwsgebeuren rond het klooster. Dit jaar was het thema bouwen in de middeleeuwen. Kinderen mochten meehelpen bij de steenbakkerij nl het vormen van de kloostermoppen, er was zelfs een heuse houtzagerij. De bouwmeester, vaklui van de gildes én natuurlijk de adel en de prior met de monniken van het klooster waren aanwezig. Rondom was het kampement , ridders , boogschutters, kramen waar gekookt werd, de slaaptenten, troubadours enz enz . Heerlijk om rond te kijken .





















Ruige tijd maar wel mooi zelfvoorziend :) ik zou best een seizoen zo willen leven.... eigenlijk....

Liefs grandma






4 opmerkingen:

  1. Ik denk dat ik het teveel romantiseer maar, het lijkt me heerlijk!!!
    Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. lijkt me inderdaad leuk voor een weekje (en het liefste met al mijn vingers intact...lol)
    Naar na een weekje zou ik wel erg verlangen naar mijn eigen comfortabele tijdperk...

    BeantwoordenVerwijderen