zondag 22 oktober 2017

Update en appeloogst

Vanaf september ben ik heerlijk met onbetaald verlof. De dagen vul ik met dingen die ik wil doen en niet met dingen die ik moet, wat een rust. Niet dat ik niets doe hoor. De afgelopen weken waren vol met bezoekjes van en naar de kinderen, we hadden logeerpartijtjes van kinderen , kleinkinderen en ook liefste zus kwam een paar dagen logeren. We vierden de verjaardag van grandpa, lieve kleinzoon Mart en schoonzus en zwager. Ik wandel regelmatig met een collega en sport 2x in de week. De kelder werd opgeruimd , de wanden gewit en de voorraad aangevuld. Ik haalde deze maand ook mijn imker-certificaat , hoe leuk is dat 😊.

Bij het schoonmaken van de kelder vond ik nog een eenzame appel in de kist, ondertussen was de nieuwe oogst al begonnen. 


Oud en nieuw ;)

We hebben twee appelbomen , een vroeg en een laat ras. De vroege appels zijn ondertussen geoogst. Vanaf september eten we deze frisse appels, als handappel maar hij is ook lekker als moes en in appeltaart. 




De na-oogst was goed voor 10 potten en een schaal appelmoes, een plaatappeltaart en wat sap. De mooiste appels gingen op de fruitschaal en we gaven wat aan de buurtjes.




Morgen vertel ik over onze nieuwe project 🤗 

Liefs grandma.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten