vrijdag 22 december 2017

Kerstpakket

Ik hou van kerstpakketten, van die ouderwetse met veel koek, chocola, sap, chips, kersterige pasta enz. Als grandpa vroeger thuiskwam met het kerstpakket ging er een gejuich op bij de kindjes WATZITERIN!! Alles werd bekeken en gekeurd en natuurlijk mochten ze kiezen wat al open mocht ( meestal snoep :) ). De rest ging de kelder in en daar genoten we de dagen daarna nog van. Op een gegeven moment hadden hadden grandpa en ik allebei 2 parttime banen = 4 kerstpakketten, dat was één groot feest. 🤗

Dit jaar kreeg ik geen kerstpakket. Ik kon wel een werkplaats kadootje halen maar k was de bon kwijt , oeps. In verband met de bezuinigingen bij grandpa op het werk werden daar geen pakketten verstrekt. Jammer jammer. 
Met de post kwam echter wel een pakket van een leverancier van grandpa en daar zat een ronde kaas van 1725 gram in ! Hoe fijn is dat, hoeven we in januari geen kaas te kopen, dat scheelt he .


Kijk wat een knoepert 😉

En jullie , kregen jullie een kerstpakket en werd je daar ook gelukkig van?


Liefs grandma.


7 opmerkingen:

  1. Dit jaar weer een leuk kerstpakket mogen ontvangen, met zo'n "ouderwetse" vulling van kerstkoekjes en -snoepjes, flesje sap enz. Alles in een mooie mand, al met al een pakket waarvan ik alle collega's hoorde zeggen: leuk! Fijne dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vandaag een geweldig mooi pakket gekregen, met kazen, worst hexenkaas, doppers ervoor, zeep, verschillende notensoorten, de, plus een bonus van 500 euro .ontzettend dankbaar hier .

    BeantwoordenVerwijderen
  3. werk voor 2 werkgevers en kreeg van beide een pakket, het zijn beide vrij eenvoudige pakketten, het verschil zit niet echt in de prijs, toch is er een wezenlijk verschil, het ene pakket is gevuld met producten van locale winkeliers en ziet er feestelijk uit , het andere is een supermarkt pakket en is een samengeraapt geheel wat niet echt uitnodigde tot uitpakken, volgens sommige mensen ben ik nu een ondankbaar mens want menigeen krijgt helemaal geen pakket, dat is misschien waar , maar het is toch ook zonde dat er geld uitgegeven is aan iets waar mensen niets aan hebben, want ik ben niet de enige die het pakket niets vond. Nu heb ik wel een goede bestemming gevonden voor het pakket. Ik heb het gedoneerd aan de voedselbank in de hoop dat het daar goed terechtkomt. Misschien een tip voor volgend jaar voor deze werkgever, misschien kunnen ze het geld van mijn volgende kerstpakket doneren aan een goed doel, hier zou ik meer plezier van hebben dan het weer krijgen van een triest pakket. Op 2 locaties van een zorginstelling waar ik schoonmaak ook nog 2 kadootjes gekregen van cliënten. Simpele kadootjes maar met zorg uitgezocht en ingepakt en waardevoller dan menig luxe kerstpakket.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gelukkig maakt het eerste pakket en de bewonerskadootjes alles goed :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn man kreeg op zijn werk een waardebon die je in een soort webshop kunt verzilveren voor een cadeau of een waardebon. Ik heb er een b.ol.c.om waardebon van gemaakt. Komt goed uit want wij kopen regelmatig boeken. Zo’n kerstpakket met allemaal luxe dingen vond ik vroeger ook heel leuk. Maar in mijn gezin problemen met gluten, melk, suiker, toevoegingen. Ja, dan blijft er weinig over wat wij kunnen eten van zo’n pakket.
    VeggieMo

    BeantwoordenVerwijderen