woensdag 13 december 2017

Goedkope havermout en ingemaakte zilveruitjes

Onze sobere-maand-met-een-missie, oftewel januari, komt steeds dichterbij. Wie mij al langere tijd volgt weet dat grandpa en ik in januari zeer sober leven, het geld dat we die maand overhouden geven we aan een goed doel. We moeten nog even bedenken wie of wat dat zal zijn deze keer. Misschien wijzelf wel ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…

Ik kijk alvast in de supermarkten naar lowbudget producten, die zijn er genoeg, je moet soms even zoeken. Vorig jaar trof ik een groep scholieren die zo goedkoop mogelijk boodschappen moesten doen voor 2 dagen. Leuk idee he, om zo met geld te leren omgaan. Een groepje sprak me aan of ik wist waar de havermout stond...jazeker wist ik dat , zelfs waar de goedkoopste van 0,39 stond “ wat maar 0.39 cent? “ ! Dit groepje was heel goed bezig merkte ik, ze kwamen het beste uit, wat zeg ik , ze hielden nog geld over, toppertjes. 

Bij de Aldi hebben ze trouwens nu ook fijne havermout. Naast hun eigen biologisch merk verkopen ze ook een groot aantal producten van ‘nature’s gift’ , lekker zonder meuk. Zo ook deze havermout voor maar 0,45 cent.


Er stond zelfs een lekker receptje op ๐Ÿ‘Œ

Over receptjes gesproken een paar weken geleden maakte ik zilveruitjes op zoetzuur. Na 3 weken waren ze klaar om te proberen . Jup, erg lekker. Goed genoeg om het recept te delen. 

https://www.foodplanting.com/2014/11/16/zelf-gekweekte-zilveruitjes-inmaken/


Kelderfoto ๐Ÿ˜‰


Liefs grandma.




11 opmerkingen:

  1. Ik doe deze maand ook een low butget maand
    En geef het geld wat nirmaal kwijt ben aan een tezin die het hoed kan gebruiken https://youtu.be/AROziDmebdo




    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb geen zilveruitjes, maar het lijkt me leuk om het recept te maken met halve uienringen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En pardoes is de havermout bij AH ook 45 cent per zakje van 500 gram (die eerst inderdaad 39 was, ik heb em zelfs nog voor 34 gekocht...)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kom net terug van Aldi en hier hebben ze maar รฉรฉn soort havermout : 0.79 euro per halve kilo. De prijzen in Belgie liggen duidelijk veel hoger.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We waren ooit op vakantie in Belgiรซ en idd in de supermarkten was de prijzen hoger, op de markt niet trouwens .

      Verwijderen
    2. @Grandma, de prijzen op de markt vind ik eigenlijk niet echt goedkoop. Ik heb de prijzen voor groenten en fruit in de supermarkt al meermaals vergeleken met de prijzen op de markt en de supermarkt komt er altijd als voordeligste uit.
      Op de markt heb je ook niet de mogelijkheid om je groenten en /of fruit zelf te nemen en uit te kiezen terwijl je dat in de supermarkt wel kan met niet voorverpakte zaken.

      Verwijderen
  5. Het lijkt me heerlijk, zelf ingemaakte uitjes. Ga ze op mijn moestuin wensenlijst zetten.

    BeantwoordenVerwijderen