donderdag 29 maart 2018

Moestuinieren, muis in huis en Freddy de Zwartloper.

Het heeft weer even geduurd dat ik heb geschreven, ben toch behoorlijk ziek geweest, koorts en vreselijk hoesten, snotneus en andere ellende. Afijn we hebben het weer gehad. We vierden de verjaardag van een van de schoonzonen, ik had een gezellig schoonzussenweekend en ach alles gaat zijn gangetje.  Bezoekjes van en naar de kinderen, werken bij schoondochter en als het maar even droog is buiten werk ik in de moestuin. De helft is klaar om ingezaaid te worden. Grandpa haalde een aanhangwagentje houtsnippers, onze eigen " versnipper " gaf de geest jammergenoeg. De paadjes zijn bijgevuld, dat ziet er weer zo gezellig uit vind ik. 


De peulen en kapucijners zitten al in de grond, net als de eerste lading bietjes. Tot mijn grote vreugde werden vanmorgen de bestelde zaden geleverd. Er zat een gratis zakje zaden bij, dit keer van een, mij, onbekende pompoen. Leuk he! 


Vorige week, toen grandpa en ik een filmpje zaten te kijken, sprong kater Spud op en klauwde met zijn voorpootjes een MUIS uit de houtmand. 😳



Kijk die kleine lichtgevende oogjes...aliënmuisje :)

Vorige was ik ook even bij dochter in Ermelo. Kleinzoon Mart vroeg of het haantje van het feest een jongentje of meisje was 😇 en of het al een naam had. Dochter dacht aan Mecury wat bij mij een plaatje gaf van een haantje met overbeet vooral omdat kleindochter Freddy een leuke naam vond hihi. Aangezien het bruine kipje Bruintje heet, het witte konijn Witje , lag Zwartje voor het zwarte haantje voor de hand . Uiteindelijk vond Kleinzoon de perfecte naam...



Freddy de Zwartloper ! 

Ik vind t mooi.

Liefs grandma.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten