maandag 12 maart 2018

Wandelen, moestuin en een nieuwe haan.

Afgelopen week heb ik het wandelen weer opgepakt, met dit mooie weer is dat zeker geen straf. Vorige week liepen wandelvriendin en ik de schapenroute bij Poolshoogte. Prachtig, het pad voerde over de hei, door het bos en natuurlijk kwamen we de schapen tegen én pony’s. 








Overal zie en ruik je het voorjaar , hoewel ... de vooruitzichten voor aanstaand weekend brrr, jongens het wordt weer koud. Voor mij maakt het niks meer uit, het voorjaar zit al uitbundig in mn kop 😉.
Vorige week maakte ik de kas aan de binnenkant helemaal schoon en strooide er wat spinaziezaad in ( bleek het veldsla te zijn , nou ja t komt vast op) 
Deze week begon ik ook met het klaar maken van de bedden in de moestuin. In de herfst is zoveel werk blijven liggen en daar pluk ik nu de vruchten,  lees onkruid, van ..zucht. Maar serieus het is zo lekker om te wroeten in moedertje aarde, die geur he, heerlijk. Al het onkruid verzamelde ik in een grote emmer en gaf dat aan t konijn en de kip.




Afgelopen weekend vierden we het 65 - jarig huwelijksfeest van mijn schoonouders. Zwager had nog een haantje over en die nam hij mee naar het feest, konden wij hem zo meenemen. De kindjes vonden het helemaal geweldig, een haan in een kattenbenchje. Op een gegeven moment werd het zó leuk dat het haantje nodig een dutje moest doen in een apart kamertje, belhamelbende. 
We hebben dus weer een haantje, nu nog 2 kipjes erbij en dan is de boel kompleet wat mij betreft.

Liefs grandma. 






2 opmerkingen:

  1. De tekst is niet te lezen. Veel te donker!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Even doorscrollen naar beneden voor de internet versie. K heb ruzie met de mob versie 🤔

      Verwijderen