vrijdag 29 mei 2020

vakantie , het salaris met vakantiegeld is binnen :) en € 1.50 dagen.

Grandpa en ik hebben vakantie, twee hele weken heerlijk samen thuis. Zelf heb ik nog 5 dagen extra vrij. We hebben een aantal klusjes gepland maar geen druk lieve mensen. We werken heerlijk in de tuin en ook een beetje in huis, hoewel het huishouden heeft in deze tijd absoluut niet mijn prioriteit heeft.

Het salaris is binnen mét vakantiegeld, ik was blij verrast. Deze maand kan ik 1000 euro sparen pompompom, het bedrag had nog hoger kunnen zijn ware het niet dat ik een beste bekeuring aan-de-kont kreeg. Echt sneu geld, maar goed het zij zo.

Op de spaar staat nu een bedrag van 2600 euro, nog 27400 te gaan. Het lijkt een heel groot bedrag en af en toe voelt het als een laaange weg. Ik klaag niet hoor, want we zijn nog maar net onderweg en als we meer zouden sparen kunnen we geen leuke dingen meer doen en dat heb ik er ook niet voor over.

Wat betreft de € 1.50 dagen. Vanaf juni plan ik elke maand een € 1.50 dag. Die dag mogen we niet meer uitgeven dan 1.50 per persoon, met z'n tweeën dus 3 euro per dag. Het is een beetje het januari gevoel, zeg maar. Ongemerkt geven we weer geld uit aan boodschappen, met één dag in de maand ( of zullen we twee doen? ) blijven we wat meer bewust van de uitgaven, hoop ik.

De spelregels zijn als volgt:

- geen gebruik van de voorraad
- geen gebruik van de moestuin
- ik koop een Multi kruidenpotje bij xenos en alleen de kruiden die daarin zitten mag ik gebruiken
- alles wat ik in de natuur vind mag ik gebruiken, bv bramen, paardenbloemen, brandnetels ed
- alles wat we krijgen mag ik gebruiken
- alles wat gratis is mag ik gebruiken, bv suikerzakjes, cupjes koffiemelk, testertjes enz

www plaatje


liefs grandma.









7 opmerkingen:

  1. Ben benieuwd naar je menu op zulke dagen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nou ik ook..ik liep vandaag door de supermarkt maar heel veel keus is er niet. Ik kan ook geen bulk-dingetje kopen een pak rijst is bv al 50 cent. Het wordt een hele uitdaging :)

      Verwijderen
  2. Heerlijk twee weken vakantie. Hier heeft Hubbie nu een week. Ook al lekker. Straks in Juli nog eens 2 weken. Jammer genoeg gaat onze vakantiereis niet door. Maar we gaan ons echt wel vermaken. 1,50 per dag wordt wel een uitdaging als je geen voorraad mag gebruiken. Het. Lijkt me makkelijker om het wel te doen en dan het deel wat je gebruikt te berekenen. Ik merk dat wij nu ook veel meer geld uitgeven. Veel is duurder geworden merkte ik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Juist de uitdaging om het zonder voorraad en moestuin te doen spreekt me aan 😊

      Verwijderen
  3. Ik vind zo'n 1,5 dag een leuk idee. Dat is ook te overzien, en houd je daardoor langer vol stel ik me zo voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zou 2 dagen aaneengeslotensloten doen. Pak rijst, pasta, halfje brood of havermout is precies goed voor 2 dagen. Dan is het ca. €1 voor vezels. En €5 over voor groenten en fruit. Al kan ik me de uitdaging bij 1 dag voorstellen.

    BeantwoordenVerwijderen