zaterdag 11 maart 2017

Tuingebeuren enzo

Drie keer knipogen en er zijn zomaar twee weken voorbij. Dagen waren gevuld met logeerpartijtjes, zwembad bezoekjes, werk en verjaardagen. En oh wat is het heerlijk weer he, tijd buiten aan de slag te gaan. Deze week ben ik begonnen met de moestuin op te schonen er lag nog veel blad , oude mulchlagen en rommeltjes , paadjes overwoekerd door aarbeienplantjes en onkruid. Op een paar stronkjes boerenkool en nog wat aardpeer na is de tuin nu leeg. De winter is echt voorbij. Ik merk het ook aan  de voorraden , uien worden zachter, de pompoenen zien er ook niet meer zo florisant uit en de planken met volle weckpotten raken leger. Gisteren haalde ik nog wat appels uit de kelder, ongelofelijk hoe mooi die nog zijn , nog nooit hebben we zolang van onze appeloogst kunnen eten. 

 

In de kas komt de spinazie al op. In de moestuin heb ik al wat bietjes , radijsjes en koolrabi gezaaid . Tijdens het uittrekken van wat onkruid , kwam ik pollen vergeten te rooien knoflook tegen, deze hadden al groene scheutjes, ik heb ze voorzichtig uit elkaar gehaald en uitgezet in een moestuinbak, k ben benieuwd . In de vensterbank in huis staan bakjes met broccoli en sla . Elke keer weer een wonder dat proces van zaadje tot plantje tot veel eten. 
Afgelopen woensdag zijn vriendin en ik voor het eerst naar de imkercursus geweest, heel interessant hoor. We konden daar ook de , voor de praktijklessen verplichte, kleding kopen,  dat is niet goedkoop zeg. Eerst maar eens zien of ik het niet tweedehands kan krijgen. 

Morgen foto's van de kale moestuin.

Liefs grandma.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten