vrijdag 24 november 2017

Baby, honing en plannen

Nee, de baby van dochter uit Zutphen is er nog niet maar dat duurt niet lang meer, elke dag heeft dochter meer oefenweeën en komt de uitgerekende datum ( 3 dec )  dichterbij. Dochter staat op knappen!
Heerlijk spannend weer. Dit is kleinkind nummer 7 🤗 .

Vriendin en ik kochten van een mede-imker een grote emmer honing. Deze mogen we onder onze eigen naam verkopen, dan hebben we alvast een klantenkring voor volgend jaar, hoe leuk is dat ! 



Het etiketje moet ik nog veranderen, er moeten bepaalde zaken op vermeld staan daar zijn weer regeltjes voor pfffft zucht, maar voor nu volstaat dit. Na rijp beraad ga ik volgend jaar toch bijen houden, zo bijvriendelijk mogelijk dwz ik probeer of ze op eigen honing kunnen overwinteren, ik zal dus niet alle honing uit de raten halen eens zien of dat lukt.

Misschien had ik in het kopje “honingplannen” moeten zetten want vriendin en ik zitten vol plannen en ideeën wat met honing van doen heeft. Zelf honingzeep, mede of honingwijn maken, gaan we reizen met de bijen of houden we ze bij huis enz enz. We zijn er nog niet helemaal uit, maar alleen het plannetjes maken en dromen van.. is al zo leuk. 

Zo nu moet ik echt eten gaan koken, we eten keurig uit de moestuin vandaag, dat goedkoop boodschappen doen in november is schromelijk mislukt, we hebben welgeteld nog 10 euro te besteden en de boodschappen van deze week zijn nog niet eens gehaald! 😀

Liefs grandma. 





5 opmerkingen: