maandag 27 november 2017

Happy prepdag

Soms ik zoveel verse producten in huis dat ik die niet allemaal binnen de “ vers” tijd op kan krijgen. Bij onze favoriete groentenboer hebben ze vaak prachtige aanbiedingen , dan heb ik het over een zak van 2 kilo ciroenen voor 1 euro of zoals laatst een 2 kilozak paprika ook voor 1 euro. Tja, we eten daar dan wel van en ondanks het feit dat ik elke ochtend citoenwater drink,  2 kilo citroenen is veel hoor . Vandaag had ik dus de citroenen, de zak paprika en een emmer appels op t programma staan. De citroenen perste ik uit, het sap deed ik in een ijsklontjes vorm van de Ikea en vroor deze in etappes in, zo heb ik straks een bak vol losse klontjes puur citroensap, handig voor in thee bv of waar je ook maar vers citroensap voor wilt gebruiken. Een deel van de paprika werden geroosterd in de oven en ging door een pasta salade , de rest sneed ik in blokjes en in porties in de vriezer. Ik hield eentje achter voor op de pizza van vanavond. Van appels, meel, havermout , suiker ed maakte ik een plaatkoek, ik sneed deze in stukken en je snapt het al, 15 koeken verdwenen eveneens in de vriezer, super handig voor als je eens onverwachts visite krijgt. De link voor dit recept zal ik later even invoegen. hier is ie, leuk blog trouwens :)


Havermout-appelkoek


Onze pizza vlak voor ie de oven inging :)

Morgen prepdag 2 , van de overgebleven appels maak ik appelmoes. Ik heb nog een zakje zilveruitjes die op zoetzuur moeten en ik haal de door preimot aangetaste exemplaren prei uit de tuin, de goede stukken daarvan vries ik in. In de kelder ligt nog een flespompoen die zijn beste tijd heeft gehad, daar maken we een pan soep van. Oh en morgen moet ik nog een ananas verwerken misschien deze op siroop en dan wecken? Weer genoeg te doen he. 

Met Margie gaat het goed, geen akelige gevolgen van haar avontuur. 

Nog geen baby.

Alle honing is al verkocht 👌

Liefs grandma.







2 opmerkingen:

  1. Hopelijk heeft de plaatkoek gesmaakt ;)... Leuke blog heb je, ik heb even snel rondgekeken :), thnx!

    BeantwoordenVerwijderen