vrijdag 21 december 2018

Voorraad enzo

Vorige week kwam dochter uit Groningen me een dag helpen om de kelder op te ruimen. De kelder wordt twee keer per jaar grondig onder handen genomen en dan is het ook écht nodig, bizar hoe daar van alles terecht komt. Er staat een stellingkast met verfblikken dat was werkelijk waar een zootje. Afgelopen zomer hebben we veel geschilderd en de gebruikte blikken , verfrollers , verfbakjes alles lag door elkaar. Aan de andere kant van de kelder hangen allemaal planken met voedsel, weckpotten met jam, bonen, bietjes en ook blikken met genoeg voedsel om een poosje van te leven. De vloer lag bezaaid met spulletjes, lege potjes, pannen die niet meer op de planken pasten, losse kwasten, potten enz. Man man man hoe ik het elke keer weer zo ver  laat komen. We begonnen onderin de kelder en werkten zo naar boven.
Daarna waren de planken boven in de kelder aan de beurt, de glazen potten met droge bonen , pakken meel en dat soort dingen werden gesorteerd en netjes teruggezet op de planken.
We waren de hele dag bezig met uitzoeken, weggooien en flink poetsen. De kelder ruikt nog steeds naar groene zeep 😁

Ik hou van een flinke voorraad maar dit jaar is het minder dan andere jaren, afgelopen jaar heb ik heel wat verzaakt ondanks het feit dat ik veel tijd had. Nou ja, aankomend jaar gaan we er gewoon weer voor. 



grandpa zal nog een extra plank maken onder de onderste plank



de donkere kant van de kelder :)


Verder staan er in de kelder nog twee manden , één mand vol met granen, zaden en noten en éen mand vol met pasta , rijst en crackers. Ook de vriezer staat in de kelder, de vriezer zit lekker vol met groente , fruit en brood . 
Ik denk dat we een heel eind komen in januari . 

Liefs grandma

PS hebben jullie het linkje rechts al gezien naar t shopje ? Binnenkort zal ik er een aantal producten op zetten. 














2 opmerkingen:

  1. Voor jou misschien minder voorraad. Ik zie heel veel staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha ja onze kinderen vinden het “ het winkeltje van mama”
    Ik wil in november 10 potten/blikken van mijn basis voorraaad op de plank hebben staan dus 10 potten bonen, bieten, rode kool, soep, bruine bonen, kapucijners enz dat is dus niet gelukt 😂
    Tja, gelukkig wel genoeg droge bonen, kapucijners , spliterwerten en linzen .

    BeantwoordenVerwijderen