donderdag 18 september 2014

rust in toko

De laatste tijd was het een drukte van jewelste. Naast het werken buiten de deur waren we druk met klussen bij zoon en schoondochter ( er moest een deadlijn worden gehaald, gelukt !!! ) doe er nog wat verjaardagen en familie feesten bij en er ontstaat een gerecht als in een hoge drukpan, namelijk "stress". Aankomende dagen heb ik vrij, volgende week dinsdag is pas de eerste werkdag, het voelt een beetje als vakantie :) Morgen kom jongste dochter me helpen met de buitenboel schoonmaken dat schiet dan zo lekker op. Vandaag doe ik alleen waar ik zin in heb, ozo.

Koffiedrinken in de zon, appelmoes maken, knuffelen met het beestenspul én eindelijk weer es een blogje schrijven. Wat een heerlijkheid.

Om de stress een beetje de baas te blijven, fantaseer ik over heel eenvoudig leven in een piepklein huisje zoiets als in het pipowagentje of leven in een yurt, je gewoon bezighouden met de basiszaken , hoe blijf ik warm, wat ga ik eten en hoe ga ik dat bereiden op een alleen een kacheltje of buitenvuur plaats. Het lijkt me een hele uitdaging om eens een seizoen zo te leven...

https://www.youtube.com/watch?v=2ONNxR6AP-M

Afijn dat soort heerlijkheid zit er voorlopig niet in maar allerlei filmpje kijken over dit soort zaken laat me lekker fantaseren en meegenieten.

Ik maak nog maar eens bakkie koffie...en vanavond stoken we een vuurtje en koken buiten.

Geniet van het mooie weer , liefs grandma.


2 opmerkingen: