donderdag 4 september 2014

Voorraad 2

In de kelder staat nog lang niet voldoende voorraad. Ik wil eigenlijk van alle basis zaken ( bietjes, rodekool, boontjes, bruinebonen, kikkererwten, pastasaus, soep enz) 20 potten of blikken hebben. Nou ik ben bang dat dat in elk geval niet gaat lukken dit jaar. Ik heb mijn wens dus bijgesteld naar beneden, okee dan maar 10 potten of blikken ( liever geen blik maar soms is iets zo goedkoop...) dat moet lukken. Gisteren heb ik geen pasta saus gemaakt, bij de Turkse toko en de groenteboer kostten de tomaten 1.50 per kilo dat was me te duur. Morgen naar de markt misschien vind ik daar nog een mooi partijtje tomaten.
Wel staan er nu 6 potten vlierbessen/pruimen/appeljam en 4 potten zoetzuur van gele/ groene courgette/ paprika op de plank te pronken. 

De groentetuin ziet er ook weer netjes uit. Ik zag dat er veel appels aan de bomen zitten dat beloofd een hoop heerlijkheid, ha.



www plaatje
liefs grandma.


5 opmerkingen:

  1. Het huis waar ik in woon heeft geen kelder en dat vind ik heeeel vaak erg jammer, want het is inderdaad DE plek voor de winter voorraad. Nu staat alles overal. Goh en die 10 potten haal ik bij lange na niet. De tuin gaf hier niet zo'n geweldige opbrengst. Fijn dat de voorraad bij jou groeit!
    Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik heb geen kelder en ook geen moestuin.,maar wel al flink op weg met mijn voorraad ,ik koop gewoon verse groente in de winkel en op de markt en maak die gewoon in zo heb ik een flinke voorraad verse en onbewerkte groente voor de winter in huis

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier in Nederland heb ik wel iets voorraad in de gangkast maar niet veel. In Roemenië daarentegen heb ik altijd voorraad staan en helemaal in de weck. Het is daar zo anders en bovendien ook nodig om voorraad te hebben en oke het is wat werk maar s'winters ben je heel blij ermee en voelt het als een rijkdom.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind een goedgevulde voorraadkast ook een enorme rijkdom.
    Succes met de zoektocht naar goedkope tomaten. Met de boycot zou je toch zeker ergens een dealtje moeten kunnen vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier staat het in een kast, helaas lang ni zo prachtige voorraad! Hopelijk komt er volgend jaar meer mooie oogst die ik kan gaan inmaken...

    BeantwoordenVerwijderen