donderdag 18 december 2014

even mopperen en dit -doen-we-met-kerst

Deze dagen zijn op het werk bijzonder druk. Terwijl grandpa zich vanmorgen voorbereidde op een laatste werkdag, liggen er voor mij een aantal drukke dagen in t verschiet.  Ik werk graag met oud en nieuw , dit jaar was er een probleempje met de kerstdagen dus heb ik me, samen met nog een collegaatje, aangemeld voor 2e kerstdag  Dát doen we volgend niet weer. Uiteindelijk waren er toch een aantal mensen die graag een kerstdag wilden werken bah bah bah. Afijn we zullen er wat leuks van maken , daar niet van maar t is wel frustrerend.
Deze week hebben twee collega's zich ziek gemeld, al onze vaste inval is al ontslagen of elders ingezet, iedereen loopt zich de naad uit de kous t Is een heel gedoe...
Maandag en dinsdag moet ik nog werken, eigenlijk woensdag ook, maar afgelopen zondag heb ik een extra dienst gedraaid ( net terug uit Maastricht en gelijk aan de bak ) onder voorbehoud dat ik dan de dag voor kerst vrij zou zijn. Zoals het nu lijkt is dat gelukt.



Dit jaar doen we het iets anders met de kerst. Voorgaande jaren kookten we het hele diner hier in huis. Schoonzonen hielpen mee, maar het meeste werk lag bij mij. Dit keer vraag ik iedereen een gerecht mee te nemen , het liefst al bereid. Ze mogen van te voren niet overleggen zodat er een grote variatie aan gerechten zullen zijn ( of niet he, allemaal toetjes of soep :) ) Ik ben  benieuwd. Op deze manier hebben we meert tijd voor elkaar om te kletsen of te wandelen.
Onder de kerstboom liggen de eerste kadootjes klaar. We hebben lootjes getrokken.

Grandpa nam afgelopen week van zijn werk "snipperhout" mee naar huis. Kapotte pallets en korte stukken hout. Dinsdag is hij daar de hele dag zoet mee geweest. Zo fijn om op die manier wat extra stookhout te krijgen.
We eten nog verse prei, spinazie en boerenkool uit de tuin en voor de rest lekkers uit de ( geweckte/diepvries) voorraad. Mijn voorraad appels uit eigen tuin raakt op, er liggen welgeteld nog acht appels. Uien en aardappelen koop ik al bij. Knoflook is er nog voldoende en er staat nog een kistje vol pompoenen !

Vandaag ga ik verder met schoonmaken. Gisteren heb ik de twee bovenverdiepingen gedaan, vandaag is de benedenboel aan de beurt.

fijne dag, liefs grandma




3 opmerkingen:

  1. Heel veel succes met alle beslommeringen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sterkte met alle drukte!
    Ik wens jullie alvast fijne feestdagen toe en een mooi en gezond 2015!

    BeantwoordenVerwijderen