dinsdag 30 december 2014

tjongejonge en de konijnen-soap-serie continues

Met, inderdaad Izerina,een diepe zucht begin ik aan mijn 5-daagse vakantie . Wat een week ! Ik had al verteld hoe druk het is op het werk. Vier collega's zijn ziek, inval verschilt per dag, elke dag weer een nieuw gezicht. Ik ben zoooo moe, van de verantwoorlijkheid en de stress. Voor onze bewoners is dit al een tijd van ongestructureerd leven en dan de vreemde gezichten die langs komen. Gelukkig doet iedereen flink zijn/haar best en de kerstdagen waren goed geregeld, ja ook met inval maar wel bekende inval. En ach onze stagiaires hielpen elk een dag mee, petje af voor de jonge meiden, trotsheid!
Naast werk was het hier natuurlijk ook zalig druk. Ik was alleen eerste kerstdag vrij dus hadden we die dag ons familiebuffet. Iedereen nam wat lekkers mee, we hadden :

Zalmmousse op verse ananas, gerold in dunne plakjes verse zalm, gegarneerd met wasabi en dille
Wraprolletjes mooi geserveerd op een schaal in de vorm van een dennenboom
Warme broodjes, zelfgemaakte tapenade en een heerlijke pesto, kruidenboter
tomaatjes, komkommer, feta
Aardappelkroketjes
Aardappel gratin 
Stoofpeertjes
Zalige runderlappen
Stoofpot van rundvlees, boontjes en rode pepertjes

Een saus van aardbeien en blauwe bessen
Een grote schaal vers fruit
slagroom
ijs
en als klap op de vuurpijl , warme peerpakketjes met peer(natuurlijk), kardemon, kaneel, chocolade snippers en een beetje pruimen likeur

Ik ben vast  iets vergeten te benoemen maar het was geweldig.

We maakten een wandeling in het bos, pakten kadootjes uit en de kindjes joelen en schreeuwden alsof ze de stampertjes waren :)

Jongste dochter en schoonzoon bleven nog een extra nachtje slapen.
Tweede kerst dag/avond werken

Klinkt nog niet zo drukkig he. Tenminste niet voor bij ons...maar toen.... werd liefste zus voor het eerst oma. Overleed een schattig mevrouwtje van de dagbesteding. Mistten we derde kind en schoonzoon die moesten werken. Deed grandpa een bezoekje aan zijn ouders. Stond het hele huis op zijn kop. Kwam kleinzoon een dagje spelen ( lees de hele dag voorlezen ,de lieve schat :) ) Moest er een gedicht geschreven worden voor het lieve overleden vrouwtje. Belde collega die het allemaal zeer zat was. Belde de planning of ik nog extra kon werken ( uh nee) Hielp Grandpa zoon met aftimmeren van een kamertje. Kregen grandpa en ik gezeur om het gezeur op mijn werk, sliep ik een nachtje op het logeerbed ( grammietig ja) . Ging ik naar de crematie van het lieve mevrouwtje. Werkte vandaag met 2 invallers die tijdens deze dienst allebei ook even ergens anders moesten werken waarvan er eentje toch bleef tot 14.30. Er kwam ook nog een nieuwsbrief, half januari wordt bekend wie er op het werk ontslagen/bovenformatief worden , het raakt me niet meer ( nou ja een beetje wel )

Jaha, en dan het avontuur met de konijnen. Tijdens het verschonen van het "vrouwenhok " trof ik in een donker hoekje een nest aan met een dood baby konijntje !!! Jeee wie is hier de man ? Viel ik als zelfvoorziendkeuterboerinnetje door de mand. 'k Was er van overtuigd dat het alle drie vrouwtjes waren. Kleinzoon hielp toevallig mee en zag het kleintje, " die is plat , oma, die doet niet meer, in de kruiwagen doe maar " en dat deed ik. t Ventje totaal niet onder de indruk, hij ziet wel vaker een dode muis of vogel bij hun achterdeur, kadootjes van hun katten.

Pfieuw dus nu ben ik moe, zit op de bank en grandpa schenkt nog maar eens een wijntje voor me in, want het is allang weer goed tussen ons natuurlijk :)

Ik wens iedereen een fijn en gelukkig nieuwjaar toe

zeer veel liefs , grandma.








6 opmerkingen:

  1. Jullie ook een gezond en gelukkig nieuwjaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een belevenissen allemaal zeg!
    Maar jullie hebben wel heerlijk gegegeten zo te lezen...en genoten..
    Behalve toen je in het logeerbed ging....haha, ik moest wel lachen. (gebeurt hier af en toe ook)

    Och goss, plat konijntje....

    Dankjewel, jullie ook alle goeds toegewenst voor het nieuwe jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. soms vind ik het echt jammer dat ik geen logeerbed heb ;-) fijne dagen en sterkte maar met alles!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een goed jaar gewenst en rust lekker uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. de allerbeste wensen alvast voor 2015, op een gezond, gelukkig, zonnig, groen en fantastisch 2015!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tjonge, jonge, zeg dat wel. Ik weet ineens weer waarom ik niet meer in de zorg wilde werken. Wat een gedoe zeg met invallers en ziekte. Kerst en oud en nieuw, altijd gedoe. En dan ook nog niet zeker weten of je contract wel verlengd wordt
    Ik wens je dat al je wensen mogen uitkomen!
    Groet Hannah

    BeantwoordenVerwijderen