donderdag 1 januari 2015

Hallo 2015



Zo de eerste dag van 2015 zit er alweer bijna op. Gisteren lekker rustig aan gedaan. Zoon met vrouw en kind(eren) kwamen gistermiddag oliebolletjes eten daarna gingen ze nog even naar andere opa en oma. s Avonds zijn we gewoon thuis gebleven, Beetje bankhangen , wijntjes en biertjes drinken en om klokslag 24.00 elkaar kussend een goed nieuwjaar gewenst. Vuurwerk kijken, de buurtjes het beste wensen en vervolgens tot 2.30 filmpje kijken.
Vanmorgen heb ik de kerstboom alweer opgeruimd, gek hoor , dit jaar had ik tweede kerstdag al genoeg van de boom. Volgend jaar maar weer eens zonder geloof ik.

Vorig jaar had ik het volgende voor wensen en dromen

En dan de plannen voor volgend jaar want dromen hoort bij het leven. Nog meer zelfvoorziend leven, eenvoud, rust, grotere moestuin, vrijwilligers werk bij een biotuin, pipowagen in de verhuur, schaapje misschien, hond voor grandpa maar boven alles genieten van het gezelschap en liefde van grandpa, de (klein) kinders en de mensen om me heen.


Veel is uitgekomen, vrijwilligerswerk bij de bio-tuin, genieten van de familie, meer zelfvoorzienend leven. Grotere groentetuin .

Sommige dingen zijn niet uitgekomen, geen hondje, geen schaap of geitje, pipowagen niet in de verhuur, de rust was ver te zoeken we hebben een zeer druk jaar achter de rug.

Daarbij zijn er veel dingen veranderd /gebeurd. Drie van onze vier kinderen zijn verhuisd, een dochter getrouwd, ontslag en nieuwe baan voor deze lieve dochter. Ontslag voor schoonzoon die daarna voor zichzelf begon. Gedoe op mijn werk. Grandpa kreeg een vaste baan voor drie dagen per week. We kregen veel konijntjes :) :) Verloren veel kuikens aan de marters enz enz.

Nu de voornemens en dromen voor dit spiksplinternieuwe jaar ( ik zet het er gewoon weer tussen ) meer rust en een eenvoudiger leven. Genieten van kleine dingen ( oa van de nieuwe kleine baby die in mei verwacht wordt) Een windmolentje, pipowagen in de verhuur, meer nieuwe mensen leren kennen. Veel leren op moestuingebied. Een weekje naar Marseille. Nog meer leven zonder afval.

Vorig jaar had ik als januari-project "rondkomen van 3.50 pp pd". Dit jaar wil ik nog minder uitgeven in januari. Morgen pin ik 50 euro en dan maar eens zien hoelang ik daarmee kan doen. Gewoon weinig tot niets kopen, leven van de voorraad. Altijd leuk om dat weer eens goed bij te houden.




liefs grandma





Geen opmerkingen:

Een reactie posten