zaterdag 24 januari 2015

sneeuw !!! ...en laatste week ik-wil-eigenlijk-niets -uitgeven

Vanochtend vroeg merkten we het al aan de lichtinval en het gedempte geluid van autobanden door SNEEUW .

We kregen van dochter uit Brummen een app-je met foto en al snel kwam er uit Groningen en Ermelo ook een fotootje, heel de familie in de sneeuw :)

Brummen

at grandma's

Groningen, na t sneeuwschuiven :)

kleinzoon 2 kilometer verderop

Ermelo

lieverdjes



Ik heb gisteren voor de laatste week ik-wil-eigenlijk-niks-uitgeven boodschappen gedaan.

Kaasboer

stuk jong belegen kaas
pakje boter

7.95

Natuurwinkel

Fles ( toch maar weer overgestapt van karton naar fles gewoon omdat het kon deze week) karnemelk
yoghurt
roggemeel
speltmeel
havermout

de meel was in de aanbieding die heb ik extra gekocht

16.45

Bio-kraam

witlof
bataat
peren
puntpaprika

6.40

Broodkraam

2 broden

3.25

Groenteboer

10 sinaasappels
2 kilo bananen
champignons
4 appels

7.90

Jumbo

spekjes
chips
crackers

ongeveer 4 euro, ben bon kwijt

Totaal

38.00 euro


Het meel was eigenlijk nog niet nodig maar ik hou van voorraad he :)

Totaal heb ik deze maand 141.59 euro aan boodschappen uitgegeven, missie geslaagd. Normaal gesproken zitten we minstens op 300 euro per maand.

We kunnen bij wijze van spreken voor de helft uit de voorraad eten, goed op weg vind ik.

Gisteren waren we nog even bij liefste vriendin, haar man had nog een kist aardappelen over, geruild voor pruimenlikeur :)

geniet van t weekend, liefs grandma.

ps morgen weekmenu








5 opmerkingen:

  1. Heerlijk hè, die sneeuw! Jammer dat het maar kort is maar dit is al 100 keer beter dan vorig jaar! En wie weet, krijgen we nog meer..... :-) Het is nog lang geen voorjaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt fijn die sneeuw ja, ik heb er al heerlijk met de honden doorheen gebanjerd.
    Brummen klinkt bekend. Eén van mijn broers woont er ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Och, vergeet ik te zeggen dat je experiment goed gelukt is, dat scheelt een flink bedrag zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schitterend dat jullie elkaar via foto's op de hoogte brengen , hier lag vanmorgen in de stad ( a.dam) ook sneeuw inmiddels is het een heel eind weg gedooit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schattig die kleintjes in de sneeuw! En hoera voor je lage boodschappenbedrag!!

    BeantwoordenVerwijderen