vrijdag 9 januari 2015

markt , ennu weinig uitgeven

Vanmorgen met vriendin naar de markt geweest.  Er waren erg weinig kramen, het waaide ook zo hard, we konden bijna tegen de wind aanleunen !

Allereerst naar de kaasboer 

stukje jongbelegen en een stukje kruidenkaas

7.90

Biokraam

1 kilo winterwortelen, stronkje broccoli, knolselderij

3.90

Jumbo

bananen, karnemelk , yoghurt, chips ( feestje vanavond voor grandpa en mij) , groene zeep, schoonmaakazijn, afwasmiddel, bio-spekjes, sinaasappels.

9.90

Kruitvat

wcpapier

1.99

Grandpa kocht afgelopen week een flesje witte wijn en een doosje eieren ( kipjes leggen even niet)

6.10

totaal  29.79

t Flesje wijn en de chips zijn eigenlijk overbodig. Ik had ook geen broccoli hoeven kopen maar k had er zo'n zin in.
Deze week heb ik geen brood gekocht, er liggen nog twee broden in de vriezer en verder ga ik deze week zelf aan het bakken.

rozijnen broodje van oliebollenmeel, de rozijntjes zaten  meest in de andere helft :)

Bio-zuivel kocht ik bij Jumbo in een pak, dit was goedkoper dan de flesvariant bij de biowinkel bovendien gebruik ik het pak als kweekbakje voor de pompoenplantjes ( binnenkort weer pompompom). Altijd beetje dubbel pak of fles...Afijn hier zullen we ons mee redden aankomende week. Hoop ik.



weekmenu 


vrijdag;     patatjes van de knolselderij, broccoli met kaassaus

zaterdag :  stamppot wortels met spekjes , aardappelen uit de voorraad

zondag:     pasta carbonara

maandag;  bruinebonensoep, deel van knolselderij, winterwortel, de rest van de ingrediënten uit     voorraad/vriezer

dinsdag:   bruinebonensoep

woensdag:konijn van eigen erf ( nee geen baby! ) puree en rodekool, alles uit de voorraad/diepvries

donderdag: iets met prei of boerenkool uit de tuin en voorraad



fijn weekend , liefs grandma






4 opmerkingen:

  1. Prachtig label heeft je bericht ;). Ziet er goed uit! Zuivel koop ik ook in pak, zelfde reden als jij: goedkoper. Tenzij ik er een kaasje van wil maken, dan werkt de flessenmelk zoveel beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk hoor, om te lezen hoe je zo lekker weinig uitgeeft! Ik heb zelf ook een hangslot aan m'n portemonnee hangen en aan het kijken hoe lang ik op de voorraad kan teren. Niet in de winkels komen werkt dan het best. Want soms zie je toch wel heel verleidelijke aanbiedingen. Maar nee. We zijn streng. NIETS kopen, ook geen aanbieding :-)). Het krentenbroodje ziet er heerlijk uit. Mmm. Geniet vanavond met het wijntje en de chippies ;-).

    Teunie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook bij ons in de stad was er weinig op de markt en die er wel stonden kregen vaak de wind van alle kanten omdat veel kramen er niet waren. Als ik naar de markt ga kijk ik eerst altijd even wat er is en oriënteer me dan zo wat er is en wat het kost.

    BeantwoordenVerwijderen