woensdag 22 april 2015

time flies

Alle mensen alweer een paar dagen voorbij, ik werkte me de afgelopen dagen een slag in de rondte , alles buiten de deur, zucht. Maar na vandaag , nu eigenlijk, heb ik weekend. Volgende week werk ik nog anderhalve dag , moet ik naar een vergadering en dan is het klaar :) Vanaf 4 mei werk ik dan twee dagen in de week bij schoondochters kinderopvang. Fijn . Ook fijn dat ik, als de baby er is, lekker ongegeneerd veel boven de wieg kan zwijmelen. Handig voor een schoonmoeder hahaha.

Ik merk dat het werken buiten de deur me steeds meer tegen gaat staan. Ik wil thuis werken , in mijn tuin en met de diertjes! Dat is ook werken om jezelf te onderhouden..

In de tuin zie ik overal tere plantjes opkomen. Na de nachtvorst was ik een beetje bang dat er niets meer zou staan maar niets is minder waar. Aardappelen, peulen, kapucijners, wortel, pastinaak, plamkool alles doet zijn best. In het kasje staan 9 broccoliplantjes, lupine en tomatenplantjes in mini formaat. Ook in mini-formaat zijn de kuikentjes. Van de negen broedeitjes zijn er 5 uitgekomen. Eentje ging halverwege het broeden kapot, drie kwamen niet uit. Moederkloek en kindjes zaten in het nachthok. De rest van de kippen overnachtten op het schuine trapje, geen doen natuurlijk. Gelukkig had zoon nog een groot konijnenhok staan. Vanmiddag heb ik moeders met kinders overgezet naar het nieuwe hok. Met veel gedoe, gepiep en gefladder kreeg ik de kleintjes te pakken, snelle rakkertjes zijn het hoor.




veilig dicht bij mama na hun avontuur :)



 liefs grandma.






6 opmerkingen:

  1. Is het haalbaar,dat je minder buiten de deur werkt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens mij moet het kunnen , het nadeel is dat als ik minder zou gaan werken ik wel meer dagen zou moeten. De mensen met een klein contract krijgen vaak korte diensten :(
      We zijn druk aan het sparen, hypotheek afbetalen en sparen voor eerder stoppen met werken. Tja. Eerst 3 maanden geen gedoe van de nasleep van de reorganisatie dat zal al heel wat stress wegnemen.

      Verwijderen
  2. Leuke blogje , ik zag u via andere blogsters, zo werkt dat
    ik volg meestal blogjes die dezelfde hobby,s delen
    Bedankt voor het delen...liefs ☀️

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke blogje , ik zag u via andere blogsters, zo werkt dat
    ik volg meestal blogjes die dezelfde hobby,s delen
    Bedankt voor het delen...liefs ☀️

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke blogje , ik zag u via andere blogsters, zo werkt dat
    ik volg meestal blogjes die dezelfde hobby,s delen
    Bedankt voor het delen...liefs ☀️

    BeantwoordenVerwijderen