dinsdag 28 april 2015

koningsdag en een nieuwe periode

Koningsdag was gezellig. In de ochtend zoals gezegd de clienten uit bed gehaald met flaphoed op en slingers om. Hahaha,grote ogen...mijn Heer wat is dat! ( menens bedoeld, erg gelovig menske) anderen maakten een wegwerpgebaar en zeiden "je bint nie goed" dikke pret! De dag werd enigszins overschaduwd door een zieke cliënt, tja. We keken naar het oranje gebeuren op tv , dronken koffie met oranje-tompoezen gewoon gezellig. 

flaphoed voor Es :) 

Vandaag was mijn laatste werkdag daar, donderdag nog een vergadering. Pas 4 augustus ben ik dan weer van de partij. Maandag begin ik bij schoondochter.
Toen ik vanmiddag thuiskwam ging ik even op de bank liggen en werd warempel pas anderhalf uur later wakker. De rust treed al in :)

Vanavond ruim ik de boel hier nog een beetje op want morgen komt dochter met de kleinkindjes logeren. Ik ruim altijd twee keer op. De eerste keer moet ik sowieso de kinderstoel leeghalen want die gebruik ik als kastje/opruimplek voor de tuinzaden ed. Kleine man zal de zakjes en potjes heel leuk vinden. Hij zit in de periode dat alles schijnbaar in zijn neus past, althans dat probeert hij. Ik zie het al voor me, bij de eerste hulp omdat er peulen klem zitten hihi. De tweede keer ruim ik op voor mijn eigen veiligheid, nl het speelgoed dat dan overal rondslingert. Heerlijk om de kinders een paar dagen om me heen te hebben.

Oh en vannacht heeft het erg gevroren hier , een aantal aardappelen die er al boven stonden zijn afgevroren, de rest lijkt het te hebben overleefd.

De komende tijd heb ik fijn veel tijd voor tuin en erf, wat heb ik daar naar verlangd...

liefs grandma



 


3 opmerkingen:

  1. Binnenpretje hier vanwege de kinderstoel. Bij ons ook een verzamelplekje tot hij weer in gebruik moet/mag.
    Een fijne tijd met dochter en kleinkinderen. Groetjes, Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk hoor, in augustus pas weer naar je betaalde werk!
    Geniet van de komende tijd.

    BeantwoordenVerwijderen