donderdag 16 april 2015

De Kus en handen op één buik

Dinsdag trouwden zoon en schoondochter. Het was een zonovergoten dag, prachtig. Net als dochter en schoonzoon vorig jaar koos ook dit stelletje voor een rustige kleine bruiloft.
Eerst naar het gemeente huis, daarna koffie / thee en gebak in hun tuin. Als afsluiting gingen we met het hele gezelschap naar de wok. Wat een feest :). Kindjes speelden overal en aten hun buikjes rond ónder de tafel want ze gingen picknicken ( gelukkig zaten we in mooi prive-achtig hoekje hihi) er was een toetje voor het bruidspaar met een grote spetterkaars wat vooral de kindjes erg interessant vonden. Kleindochter en oudste kleinzoon vroegen zich af of er ook een knal zou komen en zaten ademloos te wachten. Kleinste man was helemaal idolaat van de Chinese katten die constant met een pootje zwaaien , hij stond er af en toe voor om terug te zwaaien. Natuurlijk draaide alles om het bruidspaar, ze zagen er schitterend uit. Zoon in een licht grijs pak en schoondochter in een lieflijk trouwjurkje waar haar 7-maand baby-buik mooi in uit kwam.

Om 19.00 uur was het afgelopen. We ruimden, in hun huis, de boel op, dweil erdoor en tegen 21.00 zaten grandpa en ik moe te wezen op de bank.


de kus



handen op een buik.
 Ik zou natuurlijk nu kunnen sluiten met liefs grandma..maar het is ook leuk om even te delen hoe de morgen verliep van deze mooie mooie dag:

Schoondochter snel naar de kapper, kleinzoon wilde eigenlijk helemaal niets en mocht even bij opa en oma. Zoon kwam hier douchen want het stel heeft nog geen badkamer. Overhemd was toch niet je- van- het bij het pak dus snel in grandpa's kast gedoken en daar eentje uit genomen, ja moest ook even gestreken. Ondertussen waren de andere kinderen onderweg met eigen auto of openbaar vervoer, komen ze op tijd? Tomtom van de getuigen-van-over-ver gaf de geest , ze zouden het uiteindelijk nét op tijd redden.  Grandpa verzorgde de beesten en ik stond te strijken in mn pyama. Ik had een pijp omhoog want ik moest niet vergeten om de benen te scheren. Zoon en kleinzoon gingen naar huis. Grandpa en ik gingen douchen. Mooie kleren van ons lagen klaar whaaaaa zat mijn corrigerende onderbroek ( t moet toch iets lijken he) nog kletsnat in de wasmachine. Zo stond ik om 11.00 uur desbetreffende slip droog te föhnen :). Make-up op, haar op zolder , klaar.

Eind goed al goed om 12.00 stond iedereen spik en span bij het bruidspaar op de stoep.
Heerlijkheid.

liefs grandpa







8 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijk verhaal. Ik zie je met die föhn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd, hahah ik zie je al staan met de fohn terwijl de klok door tikt... Wat een prachtige Buik foto! Met eveneens een prachtige jurk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke foto's en fijn dat het zo'n mooie dag was , iets om met plezier op terug te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd hoor! Mooie foto's erbij.
    Haha, leuk verhaal...jij met de föhn in de weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hihi, leuk om het verhaal vóór de bruiloft te lezen!
    Wat een heerlijke dag, en mooie foto's!
    Gefeliciteerd! :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  6. geweldig verhaal weer , en wat een mooie dag, proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen