donderdag 11 juni 2015

Blij ende druk, emotieeeees


Man oh man, we leven hier in een sneltreinvaartje, wat zeg ik het lijkt warempel wel een TGV!
We stuiteren van de enen gebeurtenis in de andere, met in ons hoofd nog de stress en spanning van het afgelopen halfjaar van het werkgebeuren buiten de deur pfieuww.
Elke nieuwe situatie roept natuurlijk weer emoties op,  de laatste weken ziet het er bijvoorbeeld zo uit.

jongste dochter en schoonzoon gaan zeer waarschijnlijk in september al naar India, 10 maanden lang! NEEEEEE!!!! veel te ver , veel te lang - HEEL BEZORGD!

even niet werken bij werkgebeuren  -  YES!!!!

werken bij schoondochter   - JOEPIE~!!!

werken bij schoondochter    - huilen......ik wil oma zijn van kleinzoon niet zijn juf

werken bij schoondochter     -JAAA elke dag 3 week oud kleindochtertje knuffelen  :)

buurman halsoverkop naar t ziekenhuis  - verdrietig

nieuw katertje doet het prima   - top:)

katertje Tuk verdwenen      - zorgen

kater Guus weer onder de auto  - verdrietig

krijg mn huis niet opgeruimd   -bah

alles moet nodig geschilderd   - stresssss

tante overleden     - ach

opvang andere kleinkindjes ging helemaal niet goed  - bezorgd

grandpa en ik allerlei vage klachtjes - wat is dat nu weer??

enz enz enz enz enz..

Hoogtepunt deze dagen is het blije nieuws dat dochter en schoonzoon in Brummen in babietje krijgen!!!!! Achhhh , kijk dat maakt me dan weer zo blij en gelukkig :) :)


Ik ben bijzonder vermoeid en op mijn vrije dagen probeer ik het echt wat rustiger aan te doen, dat valt niet mee hoor :)
Waar ik wel rustig van wordt is de moestuin. Beetje onkruid trekken , al starend naar een tuinboon beetje wegdromen, beetje wroeten in de warme aarde enzo

Een aantal weken terug kreeg ik van een buurman een handvol sla plantjes, een deel daarvan zette ik in de kas een ander deel gewoon in de volle grond. Sla uit de kas kunnen we al eten en als dat op is zijn de plantjes in de volle grond klaar. Leuk om te zien hoe zo'n kasje werkt. Aan de komkommerplanten zitten al zeker acht komkommertjes en ze groeien met de dag ! De tomatenplanten staan in bloei, de paprika - plant doet het aardig ( denk ik , nog niet eerder gehad) en de mini-komkommer gaat als een speer.


sla in de kas

sla in de volle grond

tuinboontje


tuin-vergezicht



liefs grandma.


4 opmerkingen:

  1. Och heden.. wat een wirwar aan emoties.. daar wordt een mens wel wat vermoeid van hoor! Maar gelukkig, je zegt het zelf ook al, de moestuin biedt uitkomst. Wat een rijkdom!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wel rustig aan doen hoor! alleen al om te lezen schiet ik in de stress..........ook nee durven zeggen. En ja emoties kost ook altijd veel energie. Groet Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  3. poeh ja ...dat is een hele hoop in een keer.... gelukkig ook een hoop mooie momenten! daar dan maar extra van genieten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn nek en rug zitten helemaal vast en hyperventileren s nachts.. Zucht nu maar even rustig aan en straks op vakantie.. Ik herken het dus

    BeantwoordenVerwijderen