donderdag 4 juni 2015

van dit van dat van alles wat

Wat een mooie dag he. Lekker warm , wat een verschil met de afgelopen dagen! Koesteren die zon!
We zijn druk met van alles en nog wat. we werken deze week veel, grandpa vijf dagen en ik drie lange dagen. Grandpa had klussen overver, hij blijft dan ergens en Leiden een nachtje bij vrienden slapen, heel kaal vind ik dat. Hoe ouder we worden des te meer dingen doen we samen....en als hij dan eens een paar dagen weg is..ach eerst is het leuk maar het verveeld al gauw.

In de tuin groeit veel lekkers, niet zo heel hard maar het is nu zulk broeierig weer, je hoort het gewoon groeien :) Vandaag at ik wat radijsjes, plukte wat raapstelen en uitgedunde meiraapjes als groente voor vanavond. Het was ook een goede dag om onkruid te trekken. Gras polletjes haal ik helemaal weg de rest van het uitgetrokken spul laat ik tussen de planten liggen, mulch-laagje.
Vanmiddag nog wat boontjes gepoot, morgen gaat er nog lading worteltjes in de bakken en dan is mijn tuin vol! De aardbeien gaan zometeen onder een net, er zitten veel groene zomerkoninkjes aan de plantjes, yesyes!

Het nieuwe katerje lijkt aardig te wennen, morgen mag hij naar buiten. zal ie fijn vinden, hij wordt aardig ondernemend hier in huis.

Vanmiddag bracht ook de houtman nog een lading brandhout, misschien morgen nog een vrachtje, in totaal hebben we dan 9 kuub halfdroog hout erbij en oh wat ruikt dat heerlijk. elk jaar kik ik op de geur van gekloofd hout en het leerluchtje van de werkhandschoenen .


ik weet al wat we vanavond gaan doen
Voor de rest draai ik vandaag vele wasje, de zon schijnt flink dus gratis stroom :)

liefs grandma.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten