zaterdag 14 november 2015

late appels

Vandaag hebben grandpa ik de hoge appelboom kaalgeplukt, eerst gewoon geplukt daarna met een schepnetje de iets hogere en toen durfde grandpa wel het risico te nemen om eens flink aan de stam te schudden, komt hard aan een appel op je knar hihi. Deze appels zijn laat, de blaadjes zijn al gevallen , elk jaar weer een bijzonder gezicht een kale appelboom met de appels er nog aan. Geen idee welk ras het is maar je kan ze lang bewaren, heerlijk voor moes en taart. We hadden flink wat appels in de kruiwagen. Ik heb al appelmoes gekookt, straks maak ik een grote appeltaart op een bakblik, die snij ik dan in porties , een deel gaat op een ander deel gaat de vriezer in. Maandag maak ik dan nog een pan met appelchtney. De gave appels gaan de kelder in.

kijk er lag zelfs nog een vergeten komkommer en tomaatje in de kas :)


In de keuken ruikt het al naar erwtensoep, lekker voor vanavond.
Morgen gaan we naar dochter en schoonzoon in Brummen , ze hebben een huis gekocht in Zutphen en verhuizen begin december . Grandpa helpt schoonzoon mee om een aantal kasten uit elkaar te halen en dochter en ik pakken de keuken aan en zullen het babyspul uitzoeken. Eind Januari  krijgen ze hun kindje .

Oh had ik al verteld dat we een reis geboekt hebben naar India??!!! We vertrekken half februari en komen begin maart weer terug. Ik heb met de toekomstige babies afgesproken dat ze komen op de uitgerekende datum :0 want ja de geboortes willen we niet missen. We zouden ook in mei kunnen gaan maar dan is het nog maar twee maanden voor de India gangers weer terug komen dus ja...was wel even een dilemma :) maar zo zitten we mooi tussen de geboortes in....hoop ik.

Nou ik roer nog ffkes door de snert, doegie

liefs grandma.




4 opmerkingen:

  1. wow super dat wordt vast een mooie vakantie! en heerlijk al die appels, hier waren de cox erg laat, ook pas afgelopen week geplukt.....lekker bakken nu!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk,al een afspraak met je ongeboren kleinkind. Zou die gehoorzaam zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wahha echt geweldig, ik wil ook met de tijd graag grandma worden ;-)
    Lekkere appeltjes! En een heerlijk vooruitzicht

    BeantwoordenVerwijderen