vrijdag 13 november 2015

boodschapp'n en anhemmeln ( oftewel opruimen)

Vanmorgen gingen grandpa en ik naar de markt , bij de biokraam waren zoveel groenten in de aanbieding dat ik bijna in de verleiding kwam alles mee te nemen. Heb k niet gedaan hoor, er ligt nog een en ander in de kelder, pompoenen, rode kool, stoofperen, een knolselderij, paprika, courgettes en winterwortels. Daar moeten we het deze week mee doen :)
Vanavond eten we roergebakken groente met kip.
Morgen maak ik een grote pan erwtensoep
Zondag kook ik niet.
Maandag stamppot wortel/ui
Dinsdag pasta met eigengemaakte saus uit een pot
Woensdag pompoensoep met pompoencake of pompoentaart
Donderdag aardappelen en rode kool

en dan is het weer marktdag, top.

Grandpa werd aangestoken door mijn opruimwoede, hij zocht alle papieren uit. Allemensen wat verzameld een mens een hoop meuk om zich heen he. Gisteren gooide ik bijvoorbeeld de helft van de inhoud van het badkamerkastje weg, hup weg ermee. Een ladekastje op de slaapkamer is ook bijna leeg, misschien kan die hele kast wel helemaal weg !
Die opruimsessies hebben te maken met het feit dat we toch kleiner willen gaan wonen , te zijner tijd. Daarnaast maak ik het me zo makkelijk mogelijk dit huis netjes te houden. Eigenlijk wil ik beide kamers op zolder zo opruimen dat er alleen nog maar een bed en een stoel staat, dat scheelt een hoop werk.
We zullen zien.

Deze week ontving ik de wol die ik besteld had bij Hannah . De kleuren zijn nog mooier als op de foto's. Nogmaals bedankt hannah :). Eens zien wat ik daarvan ga maken.

Fijn weekend,

Spud's idee van weekend :)

liefs grandma.





6 opmerkingen: