maandag 27 maart 2017

Voorjaaaaaaar!

Grote heerlijkheid, wat een mooie dagen he! Ondanks het feit dat ik nog niet de oude ben qua gezondheid en ondanks het werkblokje van 4 dagen, echt waar alles ziet er zoveel beter uit als de zon schijnt. Vandaag hoefde ik maar een halve dag buiten de deur te werken. Vanmiddag kneuterde ik dus heerlijk in de tuin. Het terrasje bij het kleine blokhutje maakte ik onkruidvrij met de brander, de meubeltjes boende ik met een heet sopje , kussens erin hops klaar.

 
De groene aanslag is morgen ook verdwenen. Kijk die blauwe lucht.

In de groentetuin staan de peulen , blauwschokkers en tuinbonen al boven de grond. Ik poot die nooit voor, gewoon direct in de grond . Radijsjes zag ik ook opkomen. 
Ik zette uitgebloeide narcisbollen onder een pruimenboompje.

 

Het krentenboompje staat bijna in bloei.

 
Het longkruid bloeit al.

 
....net als de forsythia . Zie je die kip, zandbadje 😀ze wurmt zich in de onmogelijkste houdingen .

Afegelopen zaterdag kon iedereen in de gemeente Emmen gratis compost halen, grandpa was al vroeg op om een aanhangwagentje vol te halen. Het compost ligt op de tuin, deze week zal ik het over de groentebeddenverspreiden en dan begint het grote zaaien YES!

Geniet van het mooi weer, liefs grandma.

4 opmerkingen:

  1. Alles gaat weer kriebelen met de zon erbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik geniet ook van het prachtige lente weer moet ik zeggen. En het is schitterend om te zien hoe alles om ons heen ontluikt!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het was echt heerlijk weer. Vandaag regent het hier..

    BeantwoordenVerwijderen