maandag 6 november 2017

Camper pimpen

Vorige maand kochten we een camper, een hobby 600 uit 1994. Hij zag er stoer uit, het model was precies zoals grandpa hem wilde. Ik ben zelf meer voor een klapcamper maar deze was ook een van mijn favorieten. Een zijkant was beschadidigd, de bumper zat met popnagels aanelkaar en de motorkap was duidelijk niet de originele. De binnenkant had de originele bekleding een soort stof aan het plafond en donkerblauw fluweelachtig iets op de wanden van het binnenwerk , de wanden waar de ramen in zitten was weer van een ander stofje. Het fluweel was vies en op sommige plaatsen kaal, in het plafond zaten “ weervlekken” . Maar er waren nieuwe dakramen geplaatst, de koppeling was vervangen, evenals de V snaar , de remmen en er zaten nieuwe banden om. De bodem zag er goed uit en de camper was Apk gekeurd tot april 2018. Mooi project. De hele maand oktober ben ik er mee bezig geweest. Een poging het fluweel te verwijderen mislukte het schuimrubberlaagje zat vast op spaanplaat , of zoiets. Met Annie Sloanverf heb ik de boel geverfd, een heel karwei want voordat de donkere bekleding lichtgrijs was zaten er zeker 4 lagen op. 

Zo was het.


Grauwe wanden werden wit,


Net als het plafond, hier zie je overgang naar de cabine.


Deurtjes werden wit en een paar blauw/groen 

Na het schilderwerk moest er een nieuw vloertje gelegd worden , van A4tjes en een rol plakband maakte ik een mal en legde die op het nieuwe zeil. Even spannend, hup het mes erin en voila het paste precies. 


Dit is mal, ik had hem al bij t oud papier toen ik bedacht dat het wel een foto waard was 😀



Kijk hoe strak het erin ligt.


Het oude aanrechtblad werd geschuurd en gelakt.

En nu wilde ik een mooie entree foto plaatsen maar die wil mijn laptop niet meer downloaden op dit blogje , die komt bij het volgende babbelblogje. 

Er moeten nog gordijntjes genaaid, de kussens moeten opnieuw bekleed en er moet een nieuw tafelblad komen, de oude is beschadigd en niet mooi meer. 

Het badkamertje moet er ook uit maar dat zijn van die karweitjes die voor volgend jaar in de planning staan. We brachten onze “ Boris” afgelopen zaterdag naar de stalling. Boris ja, want echt het is een kerel onze camper. . De kleuren heb ik ook aangepast aan de camper zoals ie is , een stoere reisgenoot.

Liefs grandma.





6 opmerkingen:

  1. Wat ontzettend leuk dit resultaat, wat een werk hebben jullie eraan gehad. Hoop op meer foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh geweldig de 600 en ook nog de goede raampjes.
    Hij was voor ons te laag helaas Maar het blijft mij favoriete

    Veel camperplezier

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw. Vast een heel werk, maar het resultaat mag er zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is echt mooi geworden! Jullie zijn druk geweest...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super! heb je de deurtjes en plafond ook met anniesloan gedaan? Gr. Anne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De deurtjes met acrylverf het plafond idd ook met AnnieSloan verf.

      Verwijderen