donderdag 18 januari 2018

Mooi nieuws en de 3e week zit er bijna op.

Kleindochter ging maandagmiddag weer naar huis. Het was bijzonder gezellig om weer een kleintje in huis te hebben, liedjes zingen , praatjes maken en een hoop pret, ik hoor trouwens nog steeds een echo “ ikke ook doen..ikke mee” 😀. Baby Nathan is vandaag van alle toeters en bellen af, als het goed is mag hij morgen naar huis, gelukkig!!!!

Ondertussen probeer ik geen geld uit te geven , we aten zaterdag en zondag aardappelen en bloemkool met neppe vissticks ( die van woezel en pip) , maandag en dinsdag stamppot wortels en woensdag maakte ik een grote hoeveelheid chili van kidney bonen. Dinsdag had ik de droge bonen al in de week gezet zogezegd. In de chili gingen uien, knoflook, de bonen, blikje gepelde tomaten, twee paprika’s uit de vriezer, potje maïs, een zakje tacokruiden en nog wat extra zout en hete saus. Woensdag aten we de chili met rijst en elk twee schijven ananas en vandaag aten we chili met de laatste zoete aardappel, wat witlofsalade en weer elk twee schijven ananas. Morgenavond heb ik een afscheidsfeestje van een collega en voor grandpa maak ik dan iets makkelijks...pasta ofzo.




Vandaag maakte ik brownies , nou ja soort van. Walnoten hebben we genoeg , ik kraakte een behoorlijk aantal en deed die samen met 12 dadels, 2 theelepels cacao en wat vanille extract in mn keukenmachientje en maalde dat mooi fijn. Dat nog iets kruimelige deeg deed ik in een ovenschaaltje ( bakpapier eronder) en zette dat een kwartiertje in de vriezer. In een pannetje smolt ik 2 eetlepels kokosolie, deed daar weer cacao bij en wat vanille extract en iets van twee theelepels agave siroop. Alles goed doorroeren en voila je eigenste chocola. Deze heerlijkheid goot ik over de walnootbodem en zette het bakje weer in de vriezer. Je kan natuurlijk ook een reepje pure chocola smelten maar die had niet meer. 😊 Na een uurtje haalde ik het eruit, sneed het in blokjes en klaar. Super lekker.  



Ik wil ze allemaal nu opeten.

Morgen boodschappen update.

Liefs grandma.


3 opmerkingen: