zondag 21 januari 2018

What we ate in a day

Gisterochtend startten we de dag met een ontbijtje van geroosterde havermout , soja yoghurt , fruit én koffie natuurlijk. De snelfilterkoffie is allang op, we malen nu koffiebonen in een koffiemolen en eigenlijk is dat nog lekkerder dan voorgemalen koffie. Voor het ontbijt roosterde ik in een droge koekenpan havermout met venkelzaadjes en een handjevol geraspte kokos , oh dat ruikt zo lekker ☺️. Toen dat licht begon te kleuren deed ik de havermout in kommetje en zette dat apart. In dezelfde pan deed ik de blauwe bessen die ik vrijdag had gekocht, ze waren heeeel rijp dus deed ik ze allemaal in de pan, toen ze begonnen te dansen deed ik er een flinke scheut rozenwater bij, voorzichtig blijven roeren de bessen knappen kapot en je krijgt een soort jam. Op een bord deed ik wat soja yoghurt , strooide daar de geroosterde havermout over en de bosbessen “jam” . Nog een banaan in stukjes erbij en wat kokosvlokken om het af te maken. Mocht je willen, wat honing of agavesiroop erover. Miamie. 





Bij de koffie aten we een chocolade mini-brownie.

Voor de lunch haalde ik een prei uit de tuin, een bakje gesneden paprika uit de vriezer en bakte dat met wat bouillonpoeder in een pan.


Daar doorheen het laatste restje chili en rijst. Ik bakte één van de laatste 2 eitjes en verdeelde alles over twee kommen, strooide er wat gebakken uitjes uit een pakje over, en klaar.



Van de broodmix die we kregen van dochter uit Zutphen werd een brood gebakken en als tussendoortje in de middag namen we daar een plakje van. 



Als avondeten maakte ik pesto pasta met broccoli. Heel eenvoudig , heel lekker. Ik kookte de pasta met een beetje zout beetgaar. Kookte de broccoli . Door de gare pasta deed ik 2 grote koffielepels pesto, 3 knoflookteentjes, wat boter ( olie kan ook, ik gebruikte gewoon halvarine) , tot slot de broccoli erdoor. Je kan er nog geraspte kaas over doen of cashewnoten , ik strooide er wat edelgist over. 


Nog lekkerder met een kleurige tomatensalade . 

’s Avonds gingen we de verjaardag van zwager, gratis snackjes 😂

Liefs grandma. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten