woensdag 31 januari 2018

Oudbrood pudding / taart

De afgelopen weken bewaarde ik broodrestjes in de vriezer. Vandaag maakte ik daar een pudding / taart/ koek van, n.a.v. een recept dat ik vond op de blog van aadactief. Het ontdooide oude brood deed ik in een kom, voegde daar een flinke hoeveelheid sojamelk , rozijnen, 4 eieren, 4 eetlepels kokossuiker , 2 grote theelepels koekkruiden en 10 walnoten aan toe. Even met de mixer erdoor en daarna in een , met bakpapier bekleed, bakblik . Bakken in de oven, 40 minuten op 200 graden en klaar is kees. Zoals je kunt zien is deze cake van donker brood gemaakt. 




Tussen de middag nam ik een plakje , heerlijk met zelfgemaakte abrikozenjam. 

Straks ga ik tuinzaden bestellen. In mijn trouwe Tupperware bak, liggen nog zaden van vorig jaar die ook dit jaar nog te gebruiken zijn. Ik bestel gele bieten, regenboog snijbiet, wortel en plantuien. Vorige jaar bewaarde ik pootbonen van snijbonen, klimbonen en zwarte droogbonen, scheelt zoveel als je ook je eigen zaad teelt. 

Eerst de bovenboel maar eens stofzuigen...wanneer deed ik dat voor het laatst 🤔

Liefs grandma.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten