vrijdag 5 januari 2018

What we ate in a day

We begonnen de dag met een smoothie van bananen, kiwi’s , sinaasappels, een volle theelepel spirulina en ciazaadjes , getopt met wat muesli, kokosrasp en bevroren granaatappelpitjes. Nog voor de kerst kocht ik 10 granaatappels voor een euro, ik deelde wat uit en de rest van de granaatappels klopte ik uit en vroor de pitje los in.


Grandpa at ook nog twee boterhammen met zelfgemaakte jam. Bij het ontbijt drinken we altijd koffie😊. 

Tussen de middag maakte ik geroosterde rode kool met sinaasappel uit de oven.Naar een recept van Goodeatings .Ik had geen rozijntjes meer dus sneed ik een halve appel in kleine stukjes en deed deze na het roosteren over de kool. In plaats van tofu bakte ik 6 falafelballetjes . Grandpa at er een boterham bij. 




Tussendoor namen we een appelkoek uit de vriezer. Deze appelkoek maakte ik een tijdje geleden naar een recept van Aadactief, kost haast niets en je hebt altijd wat lekkers in huis. 

Vanavond aten we dan tomatensoep en gevulde paprika’s. De tomatensoep was noodzaak, afgelopen dinsdag had ik per ongeluk een fles gezeefde tomaten opengemaakt i.p.v. pastasaus. Met een uitje en wat prei uit de tuin hadden we vanavond dus een lekker soepje.




De rest van de rode kool sneed ik met de zuurkoolsnijder fijn en mengde dat met een stukje appel, wat zout en een beetje water. Hops in een weckpotje en over een paar dagen is dat , als het goed gaat, een soort zuurkool geworden. 

Vanavond eten we nog een klein zakje chips , gewoon omdat die zo sneu in de kelder lag 😏.

Fijn weekend, liefs grandma.













Geen opmerkingen:

Een reactie posten