dinsdag 11 juni 2019

hoogseizoen

Het is zowaar hoogseizoen hier. We hebben dan wel vakantie  maar van luieren is geen sprake. We hadden verjaardagen, veeeeeeel klusdagen.
De moestuin is meest op orde, alle honing van de laatste oogst is al op (!) zomaar uitverkocht.
De haan en het kippetje zijn geroofd, ik denk dat de steenmarters ook een soort van hoogseizoen hebben. Het kippenparadijs in het bosje blijkt iets tegenovergestelds te zijn....zo jammer en sneu.

We schilderen, timmeren, ruimen op, houden het stalletje in de gaten en oh ja de mede moest nodig geheveld worden, dat vond ik een mooi klusje voor vandaag, het aanzuigen van de hevelslang ging niet helemaal goed, ik heb heel veel kostelijke mede binnengekregen, het was al erg lekker....laten we het erop houden dat ik daarna geen auto meer mocht rijden :)

We aten deze week voor het eerst peultjes uit de moestuin, de sla uit de kas is klaar en er staat een kom vol rode aardbeien op het aanrecht, grote heerlijkheid. Zo fijn om weer uit de moestuin te eten.

Morgen en donderdag gaan we naar Zutphen om op te passen. Ik spreek jullie dit weekend weer.

liefs grandma.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten