woensdag 7 augustus 2019

werkdagen en prepdagen II , boze bijen en kneuterigheid

Gisteren was ik vrij en zou ik heerlijk uitslapen....tararararara om 6.30 klaarwakker ! Ik bleef nog wel even liggen, tot 7.30 ofzo. Opgestaan, ontbijtje jekentdatwel , beetje opgeruimd en toen de tuin in. Ik plukte een grote schaal blauwe bessen, rooide wat aardappelen, plukte boontjes, courgettes. Een handvol uien en een komkommer uit de kas maakten de oogst van de dag compleet.

 

We aten 's avonds nieuwe aardappelen, boontjes en vega balletjes met ui en paprika. De helft van de boontjes en aardappelen hield ik apart voor vandaag.

de aardappeltjes waren kruimig, beetje jammer.

Vandaag startten we de dag met een broodje en een laatste stuk van de ontbijttaart. Als lunch had ik gisteravond  een chiapudding gemaakt met blauwe bessen en een broodje besmeerd met humus en pesto, daarop een blaadje sla, tomaat, komkommer en kiemgroenten, lekker gezond.




Grandpa kookte vanavond, hij roerbakte, ui, courgette, boontjes, aardappelen en wokreepjes tot een smakelijk gerecht, door de ijsbergsla deed hij banaan 😂 smaakte best !



Naast onze carnica-bijen hebben we ook een kast met straat honden bijen, deze dames zijn bijzonder fel en soms zelfs agressief, op een keer hadden ze de hond te pakken die 3 meter verderop lag te suffen terwijl ik in de kast werkte, t arme beest vloog overeind en al breakdancend verdween ze achter de blokhut :) :)  gelukkig hield ze er niets aan over. Afijn, gisteren opende ik de kast om te zien of er nog honing te halen viel, in de honingkamer zat nagenoeg niets , ze hebben alles opgeslagen in de bovenste broedkamer. Ik haalde er 2 raten uit, man man wat waren ze hellig ! 
Honing heb ik dus ook geoogst gisteren. Vier grote potten en een klein potje. 

We werken wel veel buiten de deur deze dagen maar proberen ook leuke dingen te doen. Afgelopen zaterdagavond toen ik na de late dienst thuiskwam, had grandpa de buitenkachel aan, stond er een wijntje klaar en hebben we tot 24.00 buiten gezeten. Maandagavond gingen we even koffiedrinken bij schoonouders. A.s. zaterdag is het moeder- en- dochter- dag met jongste dochter en a.s. zondag staan we met een kraampje ( lees  biertafel) op camping Het Buitenland, vriendin met sieraden en mooie kommetjes en ik met honing en jam. Kneuterig.

Morgen weer vroeg op dus straks bij tijds naar bed.

liefs grandma.


1 opmerking: