maandag 5 augustus 2019

werkdagen en prepdagen

Afgelopen zaterdag begonnen onze drukke weken. Voor het eerst in twee jaar draaide ik een late dienst, echt gek maar je zit zo weer in het ritme :)
Grandpa ging 's avonds bij zijn kameraad patatjes eten en biertjes drinken. Op het werk kookten we verse tomatensoep, aten daar slaatje, kroketjes en frikandellen bij en voor de liefhebbers was er stokbrood met kruidenboter. Er was soep over , net genoeg voor twee personen, ik nam dat mee naar huis en warmde dat zondagmiddag op voor bij de lunch.

Zondag was een prepdag, ik vind het fijn om extra te koken voor een extra maaltje de volgende dag. Bij de AH hebben ze een geweldig verspakket, de orzo basilicum pesto maaltijd salade. Van zo een pakket kun je rustig twee keer eten. Orzo is een soort pasta in rijst vorm, echt lekker. Deze keer maakte ik hem gewoon van los gekochte ingrediënten, en het is zo klaar. Appie vindt het vast niet erg dat ik het recept deel. We aten dit gisteravond en vanavond weer met een rauwkostsalade van ijsbergsla, ui en een beetje mayonaise.





met vega kipstukjes.

In de oven bakte ik gisteren ook een ontbijt koek/taart waar we vanochtend  van hebben gegeten. Ook morgenochtend zal dit ons ontbijtje zijn. 


Als lunch aten grandpa en ik vandaag gewoon boterhammetjes, snoeptomaatjes en een stuk komkommer.
Banaan en appel als tussendoortje , klaar.

morgen is mijn enige vrije dag deze week, pfieuww kop dr veur en warken, nog even en dan vakantie !

liefs grandma






1 opmerking:

  1. Het ziet er lekker uit zeg! Ik houd ook erg van de verspakketten van AH. Ze helpen me om nieuwe gerechten te bereidne.

    BeantwoordenVerwijderen