zaterdag 4 juli 2020

sparen !

Het salaris is weer binnen, er zat een mooi bedrag o.r.t. bij en zodoende kon er 500 euro naar de spaarrekening.

Totaal gespaard voor nooit- meer- werken- buiten- de- deur € 3100, nog € 26900 te gaan. We doen ons best.

Belasting middeling berekenen: wat is middeling en hoe werkt het?

Mocht je nu denken, hé grandma je gaat de nachtdienst in dan heb je nog meer o.r.t. dan klopt dat. Het punt is dat ik minder ga werken, van 18 uur naar 14 uur per week, bovendien ga ik ook een functie schaal naar beneden, al met al zal ik ongeveer net zoveel verdienen als nu, maar lieve mensen zoveel veel meer vrijheid !
As maandag de eerste nachtdienst.



Gisteravond had ik een personeelsfeestje met de nieuwe collega's, ze zijn erg leuk en gezellig !

liefs grandma.




5 opmerkingen:

  1. Die bijna €30.000 heb je niet zomaar bij elkaar maar wellicht kan je bij je pensioenfonds ook eens gaan uitrekenen of je misschien eerder je pensioen geheel of gedeeltelijk kan opnemen. Ik ga daar wel gebruik van maken want tot 67 jaar doorwerken in (zware) zorg zie ik niet zitten.
    Succes en groet, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een deel laten uitkeren is voor mij niet voordelig, zeker niet op de lange termijn. Grandpa is een stukje ouder hij wil wel een deel eerder laten uitkeren als we stoppen met werken. Vooralsnog moeten we nog 49 maanden en 28 dagen werken :0 als alles goed gaat he, je weet nooit wat er op je pad komt...

      Verwijderen
  2. Denk aan je gezondheid met dat wisselende dag/nacht ritme

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja ik ben erg benieuwd wat dat met me doet, gelukkig hoef ik maar 7 of 8 nachtjes per maand werken, vaak in een blokje zodat ik tussendoor tijd genoeg heb om van de jetlag te herstellen :)

      Verwijderen
  3. Dat is een mooi bedrag voor op de spaarrekening. Dat geeft toch altijd weer een fijn gevoel vind ik. Een soort vangnetje.

    BeantwoordenVerwijderen